fredag 21 maj 2010

Heja heja!

Åh, jag har varit så DUKTIG idag! Det kändes helt hopplöst när jag började, och det är fortfarande mycket kvar, men... nu har jag skrivit de första fem sidorna av min uppsats. Och det trevliga är att jag fortfarande har den del idéer kvar, som jag ska försöka förvandla till de resterande tio sidorna. En klapp på huvudet till mig.

Min tanke var att fira min prestation med en kaffe med Jorge, men han har hittat sig en norska att leka med så jag blev bortprioriterad. :p Men det gör inte så mycket, jag tror jag ska ta mig en promenad istället i kvällssolen och njuta av livet. Kanske till och med springa lite, om det inte är allt för många hormonstinna mexikaner nere vid löparspåret. Och sociala stimulans får jag tillräckligt med i helgen ändå, för på lördag blir det nog en resa till León igen (dock med begränsad shopping för min del, måste ju få hem allt också) och så kaffe/middag med Mari någon av dagarna, för att få lite avbrott från studierna.

Nu ska jag gå och fixa lite pasta till middag och intaga den tillsammans med ett avsnitt av Dollhouse.

Edit (ca 3,5h senare): Nu har jag minsann varit ännu duktigare! Det blev en lite löparrunda, och det var inte alls så farligt som jag trodde. Småpojkarna (och gammgubbarna, för den delen) hinner ju inte komma med så många kommentarer när jag bara svischar förbi. Nu sprang jag bara 3 km, men det var första gången på 5 månader så det kändes i benen ändå. Men det känns skönt att vara igång igen. Nu blir det inköp av springarskor i León på lördag. :)

Den här finingen la Eve upp på facebook idag. Gissa om jag längtar tillbaka...

2 kommentarer:

  1. men det ÄR mysigt! utan att tveka det minsta dugg kan jag rekommendera införskaffning av barn =D jag kan inte förstå vad jag gjorde om dagarna när jag inte hade lillan att stirra på.
    om du vill ha jobb på hemtrivsel (hurrvens) så är det inte jätteviktigt att nämna att du känner mej, då jag inte ligger topp tio för tillfället höhö. bara ett tips.
    telefonjobben ratade jag också när jag sökte jobb, ingen skulle ändå höra vad jag sa. (h-h-h-h-al-lå..) men det finns ju även affärer (ica, konsum, kläd) som man kan fråga i, då tror jag iof det ger lite bättre att gå in dit istället för att bara skicka cv.?
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad bra jag är på att ta bilder... ;) Men hell yeah, jag längtar också tillbaka! /Eve

    SvaraRadera