torsdag 20 maj 2010

Logik

Så var det då dags för ytterligare ett kapitel i följetången ”Linn stör sig något alldeles extremt och klagar överdrivet mycket på irriterande småsaker såsom bristande organisation”. Det låter som en specifik kategori, men tro mig, den har många inlägg. :p Idag är det Día del Estudiante, ”Studentens dag”, vilket innebär att alla lektioner är inställda. Det hade dock inte vår lärare behagat informera oss om, så 70 procent av eleverna dök upp ändå. De andra 30 procenten skolkar hur som helst för det mesta. När vi väntat i ca 40 minuter dök så ryskan (läraren) upp, talade om att det inte skulle bli någon lektion och bestämde att vi ska kompensera det med två extra sessioner á 4 timmar veckan efter att skolan egentligen är slut. Var är logiken i detta? Snälla, tala om det för mig för jag ser det inte. Kanske är det någon okänd rysk filosofi som människor av andra nationaliteter inte kan förstå sig på. Men ingen vågar säga emot heller, för hon är rätt läskig. Hehe.

On a happier note så har jag nu gjort en intresseanmälan på en lägenhet i Umeå. Håll tummarna! Iofs har jag så få ködagar att jag inte vet om jag vågar hoppas på något. Men så himla många anmälda var det inte på den. Det är en härligt billig 2:a på Tomtebo. Jag och Cam diskuterade igår hur vi ska tänka vid lägenhetsval och kom fram till att även om stort och centralt med tillhörande jaccuzzi låter allt bra härligt så är det nog bättre att vi försöker vara lite realistiska, haha. Ingen av oss har ju jobb än... Fast jag har sökt åtminstone 15 stycken, så jag hoppas någon nappar. Även om min evighetslånga utbildning (16 år, räknade jag precis ut) inte verkar duga till något… Förhoppningen är ju ändå att vi ska kunna spara lite pengar till framtida events. :)

4 kommentarer:

  1. Jag,vi alla vill se en bild av den ryska björnen,har du tänkt på att hon kanske läser din blogg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. jomen om du själv sätter in en annons om att du söker si och så stor lägenhet och i vilket område lovar jag att du får napp =P
    hmm... ja det beror ju på hur lågt du kan sjunka (heh) men du kan ju söka där jag jobbar, hemtrivsel(låt inte namnet lura dej). telefonjobb finns ju alltid, såsom personlig assistent jobb.
    personlig assistent är vist en ganska glassigt jobb om man får rätt personer =) det har jag faktiskt funderat på...
    med mej är det finnemang! hur skönt som helst att bestämma själv vad man ska göra hel daga! och jag planerar att vara hemma så långe som möjligt! jag skulle helst bli förtidspensionär, men dom är vist rätt hårda där..
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag ska göra mitt bästa för att smygfota nästa vecka... :p

    SvaraRadera
  4. Hehe... Jadu. Ryskor. Jag vet inte vad det är, men det kan inte bara vara fördomar. De två jag har träffat har också varit läskiga minsann. En på ett paranoit sätt och en på ett skumt sätt. Hehe men men... Nu kommer mina mass-kommentarer om du undrar. ;) /Eve

    SvaraRadera