lördag 15 maj 2010

Svenne Banan

Nu är det bara två veckor kvar av terminen. Fem lektioner. Det känns skönt, fast väldigt konstigt också. Snart är min tid i Mexico över, och nu har jag inte heller något annat utlandsäventyr planerat inom en överskådlig framtid. Jag älskar Sverige och ser fram emot att bo hemma igen, det är jättekul att fantisera om jobb, lägenhet, samboliv och kanske en kissemjau... men samtidigt vet jag att jag brukar bli rastlös efter några månader av stillhet i de norrländska skogarna. Tanken på att bli en Svensson på heltid är lite läskig! Men jag får väl försöka släcka min äventyrstörst med små resor här och där. Fler utlandsstudier är i alla fall inte aktuellt, tror jag. Men man ska aldrig säga aldrig. :p

Att skolan tar slut innebär ju förresten inte att jag åker hem. Om tre veckor ungefär kommer Marlene och Emelie hit, och då blir det till att resa runt lite igen och ha det allmänt trevligt. Och sen åker jag till USA ett tag. Idel roliga saker, med andra ord. Fattas bara fem lektioner först... fem lektioner, två slutuppsatser, en tenta och en muntlig presentation. Jag vill ha sommarlov nuuuuuu!

3 kommentarer:

  1. Suck. jag vill OCKSÅ ha sommarlov nuuuuuu! Jag har två tentor nästa vecka, dvs bara en vecka till att plugga! Gah! Sen så har jag kontrollskrivning på torsdag - som jag kommer tok-faila såklart. :( Snyft. Mest av allt blir jag avundsjuk när jag ser dina o Eves bilder. Buhu! Ja nu har jag slutat tycka synd om mig själv för idag :) puss å kram

    SvaraRadera
  2. tackar =) joo, jag håller med. Det gjorde vi bra =D det känns fortfarande en aning overkligt kan jag lova.. nu är man mamma. shit! du måste absolut komma å hälsa på när du beslutar dej för att komma hem till kalla sverige igen =)
    fasen, man blir lite avis på dej ditt lilla kräk! du har ju tamme tusan varit överallt =) fan va kul!
    kram

    SvaraRadera
  3. Utlandsnerven är svår att lugna. Jag trodde att jag skulle kunna låta bli att vara rastlös ett tag nu efter Tyskland, men icke. Jag vill åka bort igen, allra helst NU! Så jag måste absolut iväg och plugga nånstans, och då får du gärna komma och hälsa på :)
    Hör gärna av dej om du åker hem via Stockholm, ifall vi kan ses! Kram!
    Linnéa

    SvaraRadera