torsdag 6 maj 2010

The Climb

Det är precis som alla andra onsdagar; min hjärna är alldeles mör efter fyra timmars lingvistik och helst vill jag bara lägga mig ner och sova. Men jag är glad också, för det jobbigaste är bortgjort och helgen stundar. Och den här helgen är ju till och med ännu lite bättre än vanligt, för imorgon åker jag och Eve söderut för några dagar fullspäckade med djungler, ruiner, sol och strandliv. Alldeles strax ska vi fira vår avfärd med en mikrokladdkaka, Jorge är på väg hit för att få sig lite fika och en stunds svenskpratande. Jag hoppas bara att kakan faktiskt blir kladdig den här gången, och inte stenhård som sist!

Igår var också en exceptionellt bra dag! Vi steg upp hyfsat tidigt och begav oss direkt efter frukost iväg på utflykt till La Crucita. Vi klättrade upp för berget på bara 1,5 timme, trots att mitt minne svek ibland och ledde oss in på betydligt brantare partier än vad som egentligen är bekvämt. :p När vi kom upp till toppen var vi iaf väldigt nöjda med vår prestation. Vi hade packat med oss lite picknickmat, så vi satt på toppen och njöt ett bra tag innan vi vände hemåt igen.





Förresten så har jag varit duktig på senaste tiden och faktiskt sökt flera jobb. Egentligen bara ett som jag verkligen, verkligen vill ha… det är en halvtid på ett dagis med språkprofil. Jag hoppas att det faktum att jag saknar adekvat utbildning kan vägas upp av min entusiasm och femspråkighet. ;) De andra två jobben jag har sökt hittills är dels ett extrajobb på posten och dels en heltid/deltid som chaufför av hemglassbilen. Om inte annat så lär jag ju med det sistnämnda bringa folk glädje, haha.

Nu är det hög tid att bringa glädje i form av en kladdkaka till mina vänner här. Jorge borde anlända inom några minuter. Trots att han är mexikan brukar han vara väldigt punktlig! Det här blir nog det sista ni hör från mig på ett tag, för med tanke på mina helgplaner kommer jag troligtvis att vara frånvarande i några dagar. Jag kommer tillbaka till Gto. på tisdag. Vi ses då!




There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
It's always gonna be an uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose
It ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb

- The Climb, Miley Cyrus

1 kommentar:

  1. Med tanke på dina bilder så vill jag upplysa om att det har snöat här natten till idag den 6/5.Ha en bra resa.
    Kram

    SvaraRadera