lördag 22 maj 2010

Sur men kreativ

Det blev inget León idag. Ouppfyllda förhoppningar, det känns som ett återkommande inslag för min Mexicovistelse… Om du tyckte dig skönja en viss pessimism så hade du alldeles rätt. Jag är så less på shady people. Becca skulle sms:a om vilken tid vi skulle åka, men det hade hon fortfarande inte gjort kl. 23 så jag hörde av mig till henne istället. Fick veta att hon, Lisa, Casey och Greg skulle ta en taxi men jag var välkommen att möta dem på busstationen kl. 08.15… pfft, sa jag. Jag tänker inte stiga upp 06.30 för att ensam ta bussen till busstationen och åka så ogudaktigt tidigt till León att jag får gå runt som en zombie hela dagen… nej, då letar jag hellre skor här i Gto. Det som var lite extra trist var att jag tackade nej till en fest jag blev bjuden på, för jag trodde jag skulle upp tidigt.

Nu blev det hemmakväll istället, och en sömnlös sådan. Jag gick och lade mig vid midnatt kanske, men efter en timme blev jag så less på att ligga och fundera att jag steg upp och snickrade ihop denna nya design. Jag hade sången på hjärnan och blev plötsligt inspirerad, så vad ska man göra? :p

Sen finns det nyheter på lägenhetsfronten också. Jag provade intresseanmäla i Holmsund, bara för att se om jag hade någon chans där. Det hade jag, jag hamnade två respektive fyra i kön på två fina och billiga lägenheter. Det är sjukt vilken hyresskillnad det är jämfört med inne i Umeå! Men jag tror inte att det är en bra idé att binda upp sig än. Om det var så lätt att få lägenhet nu så bör det ju vara möjligt även sen… så jag kan nog utan att oroa mig allt för mycket avvakta ett tag till och försöka med centrala Umeå först. Har lagt ut en annons på blocket nu också. Men Holmsund känns inte som döden utan faktiskt som en acceptabel plan B; det är tillräckligt mycket billigare för att mer än väga upp kostnaden för busskort och så bor ju min bror där.

Nu ska jag snart bege mig ut och se om jag inte kan hitta mig ett par vettiga löparskor här i Guanajuato. Jag är sugen på att springa igen ikväll, men jag känner i benen att det inte är en bra idé att fortsätta i mina utnötta, plattsulade gammskor. Och så ska jag faktiskt köpa lite godis, det är ju trots allt lördag!

When my world is falling apart
And there’s no light to break up the dark
That’s when I look at you
When the waves are flooding the shore
And I can’t find my way home anymore
That’s when I look at you

You appear just like a dream to me
Just like kaleidoscope colors that
Cover me, all I need
Every breath that I breathe
Don’t you know you’re beautiful?

3 kommentarer:

  1. Vilken fin text i slutet, är det en sång? Vill veta vem som sjunger så jag kan lyssna på den i sådana fall! :)

    SvaraRadera
  2. Den heter When I Look At You och jag tror den kommer från filmen The Last Song. Miley Cyrus är det som sjunger i alla fall. http://www.youtube.com/watch?v=8wxOVn99FTE

    SvaraRadera
  3. hihi va kul om du skulle bo i holmsund :) Då kan du ju t.o.m. parasitera min familj ibland som extra-dotter. ;p Hoppas det går bra med lgh-jakten. POK

    SvaraRadera