tisdag 4 maj 2010

Eve ska bli frälst



Nu är Eve här. Vi myser med en exotisk fruktsallad och lite varm choklad. Nom! Det har vi förtjänat efter vår långa pilgrimsresa idag. Vi åkte upp till berget som ligger alldeles mitt i Mexico (ca en timmes bussresa) där det finns en 12 meter hög Jesusstaty. Ärligt talat var det väl inte så jättemycket att se, men det känns ändå bra att ha varit där. Tyvärr har jag inga bilder, för vi tog bara med Eves kamera och hon har inte med sig sladden. Sigh.

Igår tog vi det allmänt lugnt och strosade mest runt. Vi handlade en massa mat och gick upp till Pípila och softade. Även att göra ingenting är trevligare med sällskap! Imorgon ska vi stiga upp i gryningen (nåja, kl. 09.00) och bestiga berg. Bokstavligt talat alltså. Vi ska packa med oss lite picknickmat och gå upp till La Crucita.

För övrigt kan jag rapportera att värdet på peson har stigit från 55 öre till 60 öre, vilket inte uppskattas. Och så är det högtider på gång nu i Mexico. Jag trodde att det var Cinco de Mayo (femte maj) som var the big deal, men i flera dagar nu har det paraderats med trummor, blåsts i visselpipor och skjutits med kanoner. Öronpropparna till trots är det svårt att få en god natts sömn! Jag är redo för vardagen igen. :p

Nu är det hög tid att introducera Eve to the wonderful world of Dr. Horrible's Sing-Along Blog! Jag må vara barnet Hedenhös (aka en hädare), men för mig är detta dagens verkligt religiösa upplevelse.

Jag och min nya sexiga skinnjacka.

Oh yeah, you know you want it! (Jackan alltså!) :p

3 kommentarer:

  1. Tja vad ska man säga,12m Jesus då är man väl en bit på väg "eller"?

    SvaraRadera
  2. Härlig fruktsallad, mumma! Och nice skinnpaj, söker också efter en till bra pris här i Svea rike.

    Kram

    SvaraRadera