onsdag 26 maj 2010

Must Be Tuesday

Tog precis en kvällspromenad och stötte på detta:



Dålig bild, jag vet, jag försökte ta den lite diskret med telefonen när jag passerade... Indiandansarna följdes av trummor och åter trummor, det var ett väldans liv. Och folk överallt längs Avenida Juarez. Inte så konstigt heller att det var en populär tillställning, paraden hade flera deltagare vars enda uppgift var att dela ut godis och glass. Själv hastade jag bara förbi för att komma ut på bakgatorna där det var mindre trångt så jag kunde fortsätta min motionsrunda.

Mina skavsår är kvar, så jag får gå i flipflops fortfarande. Men har på två dagar har blåsorna krympt till ungefär hälften av sin ursprungliga storlek. Dock är de fortfarande äckliga och har antagit en skum, röd-lila färg… Jag hoppas på att de ska vara så pass läkta om två-tre dagar att jag kan springa igen, om jag sätter på tio plåster per fot och använder mina gamla utnötta skor.

Det har inte hänt så mycket på senaste tiden, förutom en viss insektsinvasion. Idag såg jag en fet spindel bakom kylskåpet, men det värsta var ändå igår när en kackerlacka föll från skyarna och attackerade mig när jag var inne på toan… Jag är inte direkt rädd för kackerlackor men jag tycker de är ruskigt äckliga. Jag får verkligen känslan av att de är smutsiga och ohygieniska på alla sätt och vis. Hur som helst lyckades jag med hjälp av en bit kartong och en tom yoghurtburk fånga besten och spola ner den i toan. Nu hoppas jag bara att den inte tänker komma uppkravlandes och bita mig i röven när jag minst av allt anar det… för kackerlackor överlever väl det mesta?

2 kommentarer:

  1. Kackelackor lär till och med överleva en atombomb men har knappast den dåliga smaken att utföra det du fruktar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch kackerlackor. Skadedjur. *ryser in i märgen* Men du är modig du Linn! Det vet jag. :) Förresten... det där om glass och godis. Det skulle Anna älskat hehe. /Eve

    SvaraRadera