söndag 29 januari 2012

+~ kg

Så. mätt.

Lasse och Stefan har precis åkt härifrån efter en eftermiddag/kväll i paltens tecken. De kom redan kl 15 och vi hjälptes alla åt med tillagningen. Sen åt vi en massa, och som om det inte var nog tryckte vi lite kladdkaka och kaffe till efterrätt. Det blev visst lite palt över också... jag försökte skicka så mycket som möjligt med L och S, men jag och C har ändå kvar hela nio paltar i kylen så det blir till att äta lite rester i veckan. Men inte mig emot, I love ze palts. :)

Lasse hade med sig ett ganska intressant spel också, som vi roade oss med medan vi väntade på att maten skulle bli klar. Det gick ut på att man fick fem familjemedlemmar, som man sedan skulle tortera både psykiskt och fysiskt så mycket man kunde (vilket gav dem minuspoäng). När de mådde riktigt, riktigt dåligt fick man slutligen döda dem. Man kunde också ge bort bra upplevelser till andra spelares familjemedlemmar för att göra dem gladare och friskare (och mer laddade med pluspoäng). När någon gjort slut på hela sin familj var spelet slut, och då vann den som låg mest på minus totalt. I vårt fall förblev vinnaren okänd då palten blev klar mitt i alltihop och spelet snabbt avblåstes pga allas kurrande magar. I alla fall så har jag ju alltid haft vissa dragningar åt det morbida hållet så det kändes definitivt som ett spel som skulle kunna falla mig i smaken.

Nu ska jag kolla in på tradera och se hur det går med en liten auktion av ett Wii... C vill ha ett, och as far as spelkonsoller go så är jag väl mest positivt inställd till just ett Wii. Sen funderar vi på att köpa ett löpband också. Ett bättre ett än det vi just ställde upp i förrådet, nämligen ett med motor. Det vore nog en bra investering, med tanke på att gymkort i ett år är lika dyrt som hela löpbandet. Och har man det ena kan man nog klara sig utan det andra ganska bra. Och kanske komplettera med simning och skidor och sånt istället? Hm.

2 kommentarer:

  1. Mmm palt! Och haha, ja det låter som ett spel i din smak tänkte jag... Toten toten. ;) /Eve

    SvaraRadera
  2. Hm, det känns som om jag borde ha ett djuplodande samtal med min dotter om... spel! /mor

    SvaraRadera