fredag 20 januari 2012

Utlandsstämning

Idag har jag fått den stora äran att bli busvisslad åt av en lastbilschaufför. Att han var lönnfet och gråhårig bidrog bara till lyckokänslan. Yeah, baby! Hade det inte varit meterhöga snödrivor och -6 grader ute hade jag nästan trott jag var tillbaka i Mexico. Jag trodde faktiskt inte sånt där hände i Sverige... Men ack så fel jag hade.

Visslingsincidenten skedde på min kombinerade promenad/pratstund med chefen på banken/handlingstripp. Det verkar inte bli så överdrivet mycket jobb i vår, vilket känns både ock. Pengarna vill jag ju ha, men samtidigt är det ganska skönt med några lediga dagar under veckan... Min plan är att plugga då, eller eventuellt vicka om något vettigt dyker upp. Och så har jag fixat så jag får studiebidrag nu också. Det väger ju upp... en minimal del av löneförlusten. Whoop.

För att få en fläkt av sydligare breddgrader utan inblandning av frisky gubbar lagade jag och Cam thailändskt till middag; kyckling med grön curry och kokosmjölk. Mums! Sen bytte vi världsdel till Sydamerika och såg den animerade filmen Rio. Riktigt bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar