söndag 15 januari 2012

Ut med det gamla

Igår städade jag bort julen. Till skillnad från människor i allmänhet tyckte jag inte alls det var en lättnad, tvärtom kändes det lite trist. Det har förmodligen en hel del att göra med att vi var borta mer än halva tiden som julpyntet var framme, jag hann knappt njuta av alla fina ljus innan de skulle ner igen. Och sen är jag inte så agressiv i mitt pyntande heller. Det var bara en stjärna, några ljusstakar, ett par dukar och gardiner som skulle ner. På tal om gardiner så samlade jag lite vuxenpoäng tycker jag genom att faktiskt stryka den nya uppsättningen innan jag hängde den... Hehe. Men barnasinnet är ändå intakt, för ska det inte vara jul så kan det lika gärna vara sommar, tänkte jag, och satte upp skira vita längder. :D

Förutom julpyntet har även en del andra grejer fått åka in i förrådet. Bland annat "löpbandet" vi hade ståendes i gästrummet, och min gamla tv med inbyggd VHS. Skönt att få lite mer plats och slippa grejerna som bara samlar damm. Nu skulle bara skinnfåtöljen få flytta ut också...

1 kommentar: