fredag 27 januari 2012

Sjuk

Jag har inga egna lektioner på fredagar, men just idag hade jag skrivit upp mig på en del vick för att få det ur världen. Så blev det dock inte, för jag hann bara vakna och sminka mig innan jag insåg att allt inte riktigt var som det skulle. Bara några minuter senare var magsjukan ett faktum. Huuu. I ungefär en timme efter det låg jag mest på golvet inne på toan och mådde allmänt horribelt. Och sen tog det slut helt plötsligt? I alla fall illamåendet. Dock fick jag värsta frossan och gick och lade mig i sängen i ett par timmar under ett täcke OCH en filt, med två varmvattenflaskor och iförd mina varmaste tjocksockar och frös ändå. Och sen gick det också över och så mådde jag bra igen. Mycket, mycket underligt. Men självklart skönt att det var en så kort variant.

Resten av fredagen tog jag det bara lugnt och såg film och sånt. Kunde utan problem äta mysmiddag och (tyvärr) till och med godis. Synd med sånt slöseri av en halvledig dag, men det får bli mer aktivitet imorgon om jag fortsätter må bra. Jag har i alla fall hunnit sticka en hel del. Sock nummer ett blev ju gjord redan tisdag-onsdag, och nu idag har jag gjort ungefär 2/3 av sock nummer två. Cam ville lära sig sticka lite han med, så han började på en liten fyrkant för att träna. Han orkade inte mer än några enstaka varv, men det gick faktiskt riktigt bra för honom efter ett tag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar