torsdag 19 januari 2012

Trött i ögat

Januari 2012 går nog till världshistorien som min tråkigaste bloggarmånad. Ja ork int. Har inte så mycket att säga. I alla fall inte sånt som lämpar sig att säga här. Idag är jag trött som en trött sak, för jag var tvungen att stiga upp en timme tidigare imorse och vakta odygdiga elever som fått försittning. Har sovit kasst i veckan också, för min hjärna har inte velat sluta tänka på alla saker som verkar spännande/oroande/måttligt intressanta på dagtid men som blir tusentals gånger more så på natten av någon anledning?

Imorgon är jag ledig ledig ledig från allt vad jobb heter (nåväl, jag ska besöka banken men enbart för samtal och beställning av ett nytt visakort innan mitt har skiktat sig helt). Då tänkte jag börja så smått med studierna. Det positiva med VAL (som jag nog har bestämt mig för i slutändan) är att det är på svenska. Och så är det ju en ren lyx att bara plugga på halvfart. Men det negativa är att det är fruktansvärt ointressanta kurser. Who gives a shit about pedagogik? Ge mig en grammatikkurs så ska ni få se på ett äkta leende. :D Tur jag kan roa mig med att pracka på mina elever oregelbunda verb i alla fall. Konstigt nog verkar de inte så tacksamma som man skulle kunna vänta sig..?

1 kommentar:

  1. Det är ingen ruter i dagens språkelever. Grammatik ska det vara, högt och lågt! ;)

    SvaraRadera