söndag 22 november 2009

Konsten att klä sig

Söndag, härliga söndag. Jag har tillåtit mig själv att vara precis hur slapp som helst, och ÄNDÅ känns det som att jag faktiskt åstadkommit en hel del. Stötte på lite problem med tvättandet imorse då jag insåg att jag inte har något tvättmedel... men det löste sig med lite hjälp från mor min och nu har doften av sköljmedel spritt sig i min garderob. Iluvit! Dessutom hann jag ligga och läsa tills jag blev så hungrig att jag var tvungen att stiga upp, titta på ett par avsnitt av Dexter, hälsa på mormor OCH gymma. Och då slogs jag av en tanke.

Varför tycker människor det är ok att komma till gymmet i kläder de aldrig skulle visa sig i offentligt annars? Självklart ska man ha bekväma kläder på sig, och det är inte så att man måste snygga till sig innan. Man är ju där för att träna, inget annat. Men seriöst... om man inte har en mycket snygg och vältränad rumpa bör man bespara omvärlden synen av den, enbart iförd tajta och ofta halvt genomskinliga leggings. Speciellt när troskanten syns igenom också, och kanske till och med skapar ett "dubbelrumpa"-fenomen... yisch. Långa tröjor är the key, people. Help avoid visual abuse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar