söndag 29 november 2009

Skyltsöndag


Julen har flyttat in. :)

Vilken härlig dag! :) Visserligen är råder arktiskt klimat, efter nästan två veckor av plusgrader. Men är det inte minst -15 så är det ingen riktig skyltsöndag! Jag började min dag med att sjunga i Missionskyrkan. Jag är ingen flitig (eller direkt entusiastisk) kyrkobesökare precis, men adventssånger måste ju otvivelaktigt vara det bästa sättet att hitta julstämningen. Efteråt attackerades jag av kyrkfolk modell äldre som ville tala om hur duktiga vi varit, och som också sa till mig att jag bär min ålder "med den äran". Vet inte om det är en komplimang när man bara är 22. Det låter mer som en fin omskrivning av "jaså, du säger att du har passerat tonåren?" :p

Nu har det pyntats i lägenheten också. Och när det var julfint och klart gick jag ett varv runt byn med pappa, Ullis, Agnes och Alvin och tittade på julskyltningen. Och så bjöds det på fika hos Emma. Sen var jag på gymmet och tränade också, och insåg att jag är rent utav Hulkenstark i benen, för jag kan benpressa max på maskinen (135 kg om jag minns rätt). Oh yes. Kom till mig när ni är i behov av superhjältetjänster! Haha. Nu på kvällskvisten har jag gjort mig lite kebab och tittat på Bones. Lägg till det det faktum att jag är på god väg att lära mig sticka egna tjocksockar (en välbehövlig talang när man saknar blodcirkulation i fossingarna), paltmiddag i Näsliden igår och dessutom ett besök på julmarknaden... och helgen är fulländad!


Så kom då advent,
kom in i mitt hus
Sprid värme och glädje,
förvandla i ljus
en värld som i mörker
förtvinar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar