onsdag 11 november 2009

Rough Night

Imorse kl. 04.30 vaknade jag av någon outgrundlig anledning och upptäckte att min ring var borta. Jag fick den i julklapp av Cam för tre år sedan och har haft på mig den i stort sett konstant sen dess, så det var inte en upptäckt jag blev direkt glad över. När man är nyvaken har man ju dessutom en tendens att överdriva allt, så jag blev i stort sett hysterisk och hade inga möjligheter att somna om. Alltså steg jag upp för att leta. Den var inte i sängen. Inte på rumsbordet. Inte i soffan. Inte på golvet. Inte på köksbordet. Inte på toan. Och i min lilla lägenhet innebar det att alternativen var slut. När jag precis bestämt mig för att ge upp och fortsätta sökandet på morgonen istället trillade ringen ut ur mina pyjamasbyxor... som jag hade på mig. Hm. Har ingen aning om hur den hamnade där, men jag är glad att den dök upp i alla fall. Tyvärr var jag redan ganska vaken vid det laget, så det blev inte den bästa sömnen resten av morgonen.



Nu borde jag ta mig i kragen och packa lite. Tar bussen till Umeå direkt efter jobbet imorgon, och på fredag bär det av mot Stockholm och sedan vidare mot Tallinn. Pepp, pepp, pepp. Men ändå jobbigt att packa. Och troligtvis är jag väl tämligen internetlös till på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar