onsdag 18 november 2009

México

Efter månader av total tystnad fick jag inte mindre än sex mail från Universidad de Guanajuato igår. Kruxet var att min status i fyra av mailen beskrevs som "candidado", medan jag i de övriga två var "aceptado". Utan inbördes ordning. Make up your frickin' minds! Länder med bristfällig byråkrati gör mig galen. Nästan lika galen som jag blir av att ha att göra med länder (läs: USA) med överdrivet välutvecklad byråkrati.

Två av veckans fyra utvecklingssamtal är härmed avklarade. Fett klirr i kassan. Därmed inte sagt att det inte ska bli skönt med helg igen imorgon. Till min stora glädje har dessutom min kurslitteratur (som jag beställde i måndags) dykt upp, precis i lagom tid för provet i helgen. ;)

I övrigt funderar jag över min mentala hälsa. Jag ska springa på fredag. Och jag längtar. Vart är världen på väg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar