måndag 16 november 2009

Torsk på Tallinn

Har som vanligt haft en rätt hård måndag på jobbet, men tack vare helgens förströelser kändes det inte lika drygt som vanligt. Dessutom var resten av dagen riktigt trevlig. Sprang lite på gymmet så fort jag slutat, och kom sedan hem och åt och fick finbesök av syster Ullis. Måndagsmys!

Helgen var iaf mycket lyckad. Åkte ju till Umeå i torsdags och spenderade kvällen hos Hanna och Lasse och söta lilla Jana. Sen på fredag hann jag med ett besök hos Sara i Stockholm och var en stund i gamla stan med Marlene innan det var dags att hoppa på båten. Fast vi kom med andan i halsen också. Tur att Maja och Josse var där i god tid och kunde checka in oss allihopa. ;)

Första kvällen tog vi det bara lugnt och såg Idol. Tack och lov funkade tv:n och de svenska kanalerna ända tills programmet var slut. Sen på lördag morgon blev vi bryskt uppväckta av en röst i högtalarna som uppmanade oss att handla julklappar till nära och kära i taxfreen... kl. 07.30. Inte uppskattat!

Tallinn var ok, vi gick runt i gamla stan och den såg väl ut som de flesta gamla städer. Dock var det kallt som bara den, vi var tvungna att gå in och fika och äta i omgångar för att inte frysa ihjäl. Sedan blev det förstås lite alkoholshopping också innan vi gick på båten igen. Ingen galen shopping som en del andra... hur mycket kan man egentligen konsumera? Men jag fyndade en del smaskiga och ljuvligt billiga likörer.

Kvällen påbörjades i hytten, och sedan gick vi ner två våningar till discoavdelningen och svängde våra lurviga. För det mesta skulle jag svara nej på frågan om jag tycker det är kul att dansa, men när jag väl kommer igång är jag riktigt entusiastisk. En trevlig kväll blev det!

Väl tillbaka i Stockholm dagen därpå påbörjades den långa resan hem. Tunnelbana, flygbuss, flyg, bil till Skelleftehamn, middag hos Josses pappa, en sväng på Ica Maxi och en extremt långsam bilfärd hem i halkan... sen var jag äntligen hemma. Hann i stort sett bara packa upp och prata med Cam, sedan var det dags att sova. Och det var skönt vill jag lova. Faktiskt är det en av mina favoritaktiviteter. Lite tragiskt kanske. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar