torsdag 14 januari 2010

Memphis Airport

Edit: Jag har nu ändrat inställningarna i bloggen så att det går att lämna kommentarer även utan google account.

Sitter på flygplatsen i Memphis, i väntan på flyget till Mexico. Det är fortfarande 9 timmar kvar... tyvärr var ingen sugen på att skjutsa oss mitt i natten, så vi får sova över här istället. Men vi har laddat upp med godis och tv-serier, så det borde gå ganska smärtfritt! Lite skönare stolar skulle förstås inte skada. US Airways har stängt, så vi kan inte checka in heller utan får vänta utanför säkerhetskontrollerna till imorgon bitti.

De sista dagarna i USA har varit mysiga. Vi åkte till Dumas för att hälsa på Cams mamma och fick till vår stora förvåning sova i trailern. Tillsammans. Utan supervision. Inget man kan ta för givet i amerikanska södern. Dagen efter blev vi i alla fall kvar till middagstid, då vi lagade till chicken tacos som blev riktigt goda.

Idag har varit en rätt hektiskt dag, fylld med packning, krånglande online-incheckning och sista minuten-shopping. Är mest nöjd med att jag fyndade ett par riktigt snygga jeans för $10. Sånt händer bara inte i Sverige.

Det här är första gången jag och Cameron flyger från Memphis tillsammans. Vanligtvis när vi kramas på den här flygplatsen är det för att säga hejdå... nu är det bara för att det är mysigt. :D Det känns bra att veta att jag får ha min älskling med mig i en hel vecka till, och att jag slipper utforska Mexico helt på egen hand. Det ska bli spännande... Imorgon börjar äventyret! :)

5 kommentarer:

  1. Hej lillasyster!
    Har tänkt på dig men nu äntligen fattat var jag kan hitta dig :)
    Skönt att du får ha Cameron med dig första tiden i nya landet.
    Önskar dig allt gott o lycka till med pluggandet. Akta dig för farliga människor (men du kan väl alltid boxa till de dumma nu när du tränat på det på Walk -in!)
    Kram kram /Ullis

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Hoppas det går bra med resor och att hitta boende och allt. Du får meddela din adress sen också. Kram!
    Linnéa

    SvaraRadera
  3. Hey you :)
    I gotta write in english cause I frickin hate the norwegian in written... and I´m at a computer at the library. So well

    Enjoy the adventure, it´s the sweetiness of life, it´s THA THANG.

    Was thinkin bout me coming to visit... might happen I go in june with Marlene. We´ll see bout it but that´s "the plan". You wanna have company back to Sweden on the 20:th? :)

    Send an email. AND HAVE FUUUUUN!
    Me luuves u /Eve

    SvaraRadera
  4. Ullis: Jag vet inte om mina boxningsskills är så formidabla... Men jag sprang ju en hel del också, så om inte annat kan jag väl försöka fly. ;)

    Linnéa: Jag ska köpa en tidning med bostadsannonser idag, så förhoppningsvis finns det något bra där!

    Eve: Cinco de Mayo, Mayaruiner, min odelade uppmärksamhet... that's all I have to say. :D

    SvaraRadera
  5. Det vill säga du röstar på maj? ;) Har internet hemma nu för första gången sen i september yaay och det utnyttjar jag genom att läsa din blogg ordentligt :) maila om mexico jag är nyfiken as hell. Don't get lost out there. Peace out /Eve

    SvaraRadera