måndag 18 januari 2010

Settling in

Nu när jag har varit här i Mexico i några dagar känns det som att jag börjar få lite mer kläm på hur allt går till här. Vi lyckades äntligen hitta en mataffär igår, efter att ha travat runt i nästan 3 timmar. ;) Annars är det mycket småbutiker här, typ slaktare, fruktaffärer, apotek osv. Den affären vi hittade hade det mesta utom frukt och grönsaker, men dessa inhandlade vi senare på Mercado Hidalgo som är som en jättestor matmarknad. Två bananer, två persikor, två tomater, två äpplen och en gurka för den skyhöga sammanlagda summan 17 kr. Superbillig frukt - I'm in heaven! Efter det åt vi tacos (som synes på bilden i förra inlägget) som var riktigt smaskiga.

Idag har vi också varit ute och vandrat och kollat in exakt var Escuela de Idiomas ligger. Där har jag nämligen välkomstmöte imorgon kl. 9. Det känns lite smånervöst, men bra också att få lite mer koll på vad som komma skall. Det är ju inte bara semester det här. ;) Jag köpte även tidningen El Chopper idag, för jag hade blivit rekommenderad att kolla på lägenhetsannonserna i den. Och visst finns det en hel del annonser, men särskilt lätt att förstå vilka som är bra är det inte. Jag har ingen koll på vilka områden som ligger vart och sådär... så jag får nog avvakta ett tag och hoppas på hjälp antingen på mötet imorgon, eller av en vänlig mexikan vid namn Jorge (som jag fått kontakt med genom en tidigare utbytesstudent) som vi ska äta middag med på tisdag.

Folk har börjat boka biljetter för att komma och hälsa på också, det är trevligt. Har lyckats planera det så fint att jag har ungefär ett besök i månaden. :) Dessutom har vi bokat om Camerons biljett, så han stannar lite längre. Egentligen skulle han ha åkt nu på onsdag, men nu blir han kvar ända till början av februari! Det verkar som att jag blir riktigt bortskämd med påhälsningar hemifrån den här gången. :)

Ps. Lekte lite med photoshop igår natt när jag egentligen borde ha koncentrerat mig på att sova och ställa om dygnet... denna design blev resultatet.

1 kommentar:

  1. Hej!Jag läser dina inlägg,men det är först nu som jag hittat kommentars rutan.Det verkar som om ni har det bra.Hoppas det går bra med att hitta en lägenhet.Kram Daddy.

    SvaraRadera