måndag 4 januari 2010

Hej 2010

Nu har jag varit seg på att uppdatera, känner jag. Och inte har jag någon bra ursäkt heller. Det har varit ganska lugnt de senaste dagarna, ingen större action sedan nyårsafton… då var det å andra sidan desto mer livat. Booneville återuppstod verkligen till sin forna glans! Tyvärr försvann en hel del av bilderna från kvällen, för Chris Dees (som jag gav i uppdrag att fotografera) förstod inte skillnaden mellan ”ta bort” och ”ta bort alla”. Oh well, det är inte så lätt när kamerans meny är på svenska. Kvällen lever i alla fall kvar i minnet som en mycket trevlig tillställning.

En av de få bilder som överlevde Dees experiment; nyårskyssen.


Idag väcktes jag av ljudet av en dammsugare och blev snart brutalt tvingad att delta i städandet. Camerons styvmamma Charlotte hade nämligen bjudit in sina föräldrar och sin dotter med pojkvän på en något försenad jullunch. Detta social event resulterade i en välfylld mage och ytterligare en ny halsduk. Varför kan man ju fundera på… underligt att alla fått för sig att jag behöver vinterkläder just nu, när jag ska spendera 6 månader i Mexico. Men nästa år kan jag iaf variera mig i mitt val av ytterkläder.

Nu ska jag snart dra upp Cameron ur soffan och så ska vi ta oss en liten promenad. Det kan behövas efter dagens matintag. 2010 har inte börjat hälsosamt om man säger så. Men vad annat kan man förvänta sig i USA? Förhoppningsvis blir det bättre i Mexico. Jag bokade förresten nyss vårt boende för första veckan. Billigt och bra, och det ser inte så tokigt ut heller: http://www.youtube.com/watch?v=6Kq6vdxk4j4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar