torsdag 31 december 2009

Nu är det jul igen


Vilken härlig dag! Den började stillsamt, som alltid i det Derrickska residenset. Men nu på senare hälften har det varit en del action. Min väska dök ju sent omsider upp igår kväll, och med den alla julklappar. Jag och Cam hade alltså vår jul idag. Han blev glad över sina sockar (nåja, har bara hunnit sticka en halv… men det är på gång!) och sin skinkost… haha. Plus att han sedan tidigare visste att han får en resa till Mexico. Och sen var vi ute och julshoppade till mig, och jag fick välja ut ett par örhängen för att ersätta det numera försvunna paret som jag fick i födelsedagspresent 2005. Och så blev det också And Another Thing, en bok som ska fungera som nån slags fortsättning på Liftarens Guide till Galaxen (en av de bästa böckerna i världshistorien, enligt mig). And to top it off: ”julmiddag” på Taco Bell. Mums.

Imorgon bär det av till Booneville igen för en sprakande nyårsfest. Festerna i Booneville har legat av sig lite på senaste tiden, men jag har stora förhoppningar på morgondagens tillställning. Verkar som om många gamla godingar ska dit, liksom en hel del spännande nya stjärnor. Och med min väska kom ju också min vaniljvodka och äppellikör. ;) Känner mig riktigt taggad.

Nu ska jag leta rätt på tjocksockar, fleecetröja och underställ för hurvas vad kallt det är här i huset. Amerikaner har inte vett att frysa, kanske för att de är så vana vid air conditioning. Iofs kan det ju ha med mängden underhudsfett att göra också, om jag ska vara lite elak. Cams pappa sitter i shorts här bredvid… hoppas för övrigt att han tänker gå i säng snart, så vi kan ha lite film- och myskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar