torsdag 3 december 2009

Ode till Svenssonlivet

Ok, någon hyllningsdikt blir det faktiskt inte. Men när man jobbar med flyktingar blir man ibland påmind om de hemskheter som faktiskt finns där ute i världen. Och även om det är psykiskt jobbigt att höra om deras öden, så tror jag också att det är nyttigt. Då lär man sig verkligen att uppskatta det naiva svenssonliv man har den äran att få leva.

Atrocities aside... Idag är det torsdag, och därmed börjar helgen för min del. Har varit duktig och gjort bort en del skolarbete, så bortsett från lite översättning ska jag vara alldeles ledig. Hade en rätt trevlig dag på jobbet idag faktiskt. T.ex. så skulle jag hjälpa Rosa att skriva en saga. Den blev helt fantastiskt bra. Ett utdrag: "Prins Cameron har en prinsessa som heter Linn. Hon är snyggast i hela världen." Her words, not mine. Trevligt med elever som uppskattar ens jobb... och utseende. Haha.

Hade även tänkt att jag skulle ta svinvaccinet idag, Camerons varningar om stumhet och baklängesgång till trots... men när jag väl kom mig iväg till sjukan efter jobb och middag hade alla doser redan gått åt. Så det blir till att vackert vänta till nästa onsdag.

...men vad är väl lite svennig svininfluensa jämfört med våldsbrott, integritetskränkning och korruption?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar