tisdag 15 december 2009

Linns återkomst

Vad ni än gör, skaffa inte telia mobilt bredband om ni inte är absolut utan alternativ. Rappligare anordning får man leta efter. Mitt trasiga modem byttes i fredags in mot ett nytt i Skellefteå. Det funkade sedan i hela två dagar. Gick in på Telia i Stockholm i söndags, men de behövde prata med Skellefteå för att kunna hjälpa mig. Och eftersom den butiken inte var öppen på söndagen bad de mig komma tillbaka. Det gjorde jag dock inte, för den kvällen funkade internet igen. Men den glädjen var kortvarig. När jag kom hem till Malå igår kväll var det helt kört. Nu kom mamma med ett nytt från Umeå, förhoppningsvis kan det hålla så länge jag är hemma... vilket bara är 11 dagar till!

Har börjat känna lite stress inför resan nu när visumet är klart. Hade inte tid att oroa mig över packning och dyl tidigare, men nu börjar det smyga sig på. Att fixa visumet var förresten smidigt. När jag kom till ambassaden möttes jag visserligen av ett "vi har skrivit att du skulle komma imorgon"... men tack och lov följdes det snabbt upp av "men gå och ta en kopp kaffe och kom tillbaka om en halvtimme så ska allt vara klart". Och det var det också. Nu sitter mitt snygga visum på sidan 14 i passet och glittrar. :)

Har haft det jättemysigt i Stockholm förresten. Var hos Sara även i lördags, och då gjorde vi stan (nästan alla julklappar klara!) och sedan blev det pizza och tequilaafton. Fast vi hade inte så mycket tequila, och det var baja... men dock. En mysig tjejkväll! Dagen efter åkte jag vidare till Marlene, och vi var också inne på stan ett bra tag och åkte bland annat skridskor i Kungsträdgården. Och på kvällen blev det mys med lussebullar och varm choklad, för det var ju självaste Lucia. Har även kommit underfund med att jag troligtvis är allergisk mot julgranar, för hujeda mig vad jag blev täppt i näsan!

Idag är jag tillbaka i gamla goda Malåträsk och har jobbat som vanligt. Och ett besök hos syster hanns också med. Pepp för syskonträff på lördag! Och så har jag som sagt äntligen fungerande internet igen, vilket innebar en efterlängtad msn-session med lover boy. Den drog ut på tiden också. Hade egentligen tänkt att jag skulle lägga upp bilder från helgen, men det närmar sig läggdags med stormsteg. Måste ju orka jobba imorgon också. Men det kommer, det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar