onsdag 2 december 2009

Lite vaktis

Min nacke mår lite sådär idag. Men jag tror att det är självförvållat, för jag skippade stretchingen efter träningen igår och skyndade iväg på julcafé istället. Det var mysigt! Gofika, trevligt sällskap, en tävling där man skulle titta på bilder av olika dörrar och gissa vilka byggnader de hörde till... what more can you ask for? Efteråt var vi ett gäng som gick hem till Frida och spelade Absolut Överrens. Riktigt kul spel!

Men the greatness of Tuesday slutar inte där. Tidigare på dagen lyckades jag nämligen äntligen med bedriften att komma i kontakt med Mexikanska ambassaden. De har en telefonsvarare som är helt omöjlig att komma förbi, men tillslut hittade jag en fungerande mailadress (sjunde gången gillt) och fick då svar inom en kvart. Så nu ska jag bara fullborda och maila in min ansökan, sedan ska jag få en tid där och så bär det av till hufvudstaden för att hämta visumet personligen.

Dessutom så har jag ju lite frystömning på gång. Känns ju inte så smart att åka ifrån en frys fylld med godbitar. Så igår var det ugnsstekt fläskfilé och potatisgratäng som stod på menyn. Inte illa för en vanlig tisdag!

Nu ska jag snart gå tillbaka på jobbet, är hemma på lunch för tillfället. Måste bara tillägga att även idag finns det potential för att det ska bli en riktigt bra dag. För det första så är det ju innebandy. 'Nuff said. För det andra så ska jag se julkalendern ikväll. Det missade jag igår, och jag tror faktiskt inte jag har sett en julkalender sedan Håkan Bråkan när vi bodde i Hedlunda (2003?). Borde nog dra på Ica en sväng också och köpa en chokladkalender... Man kan inte kompromissa på julen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar