tisdag 22 december 2009

Sista dagen

Idag är det sista skoldagen före jul, och därmed min sista dag på jobbet någonsin. Mina känslor är blandade. Samtidigt som det ska bli skönt med ledighet så känns det vemodigt. Jag har ändå trivts väldigt bra med det jag har gjort senaste terminen. Och alla mina barn... ¡os extrañaré!

Egentligen vet jag inte om man kan kalla vad jag har gjort de senaste två dagarna för jobb. Igår bakade jag pepparkakor, spelade spel, var på sagostund och pysslade. Idag har jag varit på julavslutning i kyrkan, och inte heller efter lunch lär det bli någon överdrivet betungande aktivitet. Skolan är en rätt härlig arbetsplats såhär i juletider! :) Tyvärr hann jag inte vara med på högstadiets innebandyturnering igår. Lärarlaget kom inte ens till final. Det måste ha berott på att jag saknades. ;) Jag gick iaf iväg till gymmet istället, och sprang några kilometer extra av pur glädje över att äntligen få röra på mig igen. Helgen var alldeles för lat.

På tal om helgen tänkte jag fixa upp lite bilder nu. Dels sen syskonmyset i lördags, och dels sen Marlenes besök i söndags då vi bakade julgodis. Det är för mig helt ofattbart att det snart är jul! Imorgon ska jag jobba ett par timmar på dagis, sedan blir det till att tokpacka och städa ur lägenheten, hänga med Eve och förhoppningsvis lyckas hitta någon slags julstämning. Men den kanske kommer när jag väl är hemma hos mamma och pappa och klär granen? Hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar