torsdag 24 december 2009

God jul


Tomten, tomten, kom nu snart
Men vänta tills pappa bajsat klart
- Vilma, (snart) 4 år




Julafton är i det närmaste över och det blev en riktigt bra en, bristen på julstämning till trots. När det är barn med blir det alltid mysigt, tycker jag. Vi var ute och gick en sväng och gjorde uppdrag för att hjälpa tomten. I övrigt var det det vanliga: Kalle, julmat, julklappar... och en ny version av Dirty Santa där jag kammade hem alla tre saker jag ville ha. Nice. Fick ingen imponerande mängd julklappar idag (kvaliteten klagar jag dock inte på), men så väntar ju ganska många i USA, plus att jag hade fått en del i förväg. Bland annat igår, av Eve som kom förbi och åt middag hos mig. Igår var jag också förbi hos mormor och sa hejdå till henne, samt träffade Ida och Craig medan de var hemma. Plus att jag tog avsked av gymmet genom att springa en mil... ville bara se om jag orkade. Det gjorde jag. :)

Nu ska jag förhoppningsvis få prata med Cameron en stund, om han har hunnit med sitt julfirande... fast för honom är det ju inte riktig jul förrän imorgon. Själv påbörjar jag min resa söderut imorgon... ska svänga förbi i Lycksele först, sedan blir det nattbuss Umeå-Stockholm följt av flyg till Amerikat. Är inte så peppad på själva resan... men målet är ju trevligt. :) Dock har det inte riktigt gått in än i mitt tröga huvud att när jag åker den här gånger är det bye bye Sverige till i juli. Helt sjukt vad tiden har gått fort. Men nerverna kanske kommer när jag tar nästa steg och lämnar USA för Mexico? Hur som helst är jag nog frånvarande nu till tidigast mitt i natten den 26e. God jul. :)

Jag, Vilma, Nora, Älva, Ville och Tyra på väg ut på tomtens uppdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar