söndag 31 januari 2010

San Miguel de Allende

I fredags var det dags för alla utbytesstudenter att åka iväg till San Miguel de Allende där det finns en ”migrationsenhet”. Jag har redan ett visum som jag fixade i Sverige, men tydligen måste man på något vis registrera sig sedan när man väl är här. Bland annat handlar det om att fylla i formulär om huruvida man plockar ögonbrynen, om man har liten eller stor panna, konvex eller konkav näsa osv… Det var mycket som skulle förberedas, och innan kändes det som alla andra var lugna och väl förberedda medan jag i stort sett fick ett nervöst sammanbrott i början av veckan för att jag tyckte det var så mycket som fortfarande fattades. Men när vi väl kom dit visade det sig att jag var bland de få som faktiskt hade alla dokument i ordning. Ibland är det en fördel att vara nitisk. ;) Jag ska åka tillbaka 8/2 för att förhoppningsvis få hämta ut mitt stämplade och klara visum.

Fredag kväll stannade vi hemma och tog det lugnt, för vi hade avtalat med några andra att promenera upp till bergstoppen Cerro de la Bufa på lördagmorgon. Vid 9-tiden på lördagen ringde dock de övriga och avbokade. De var för bakis för att orka… lite irriterande när man själv stannat inne bara för att orka, men vad ska man göra? Lördagen kändes lite avslagen efter det, men det fixade sig på kvällen då vi lagade till en redig middag bestående av tacos med lövbiff, frijoles refritos (bönor) och guacamole. Två olika sorters vin blev det också, eftersom vi inte lyckades enas om färg. Till efterrätt gjorde vi tortillas fyllda med nutella, jordnötssmör och bananer som vi stekte i smör… inte så hälsosamt kanske, men sjukt gott! Resten av kvällen myste vi bara och tittade på How I Met Your Mother. Ibland är det skönt med stillsamma lördagar också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar