tisdag 16 februari 2010

El fin de semana

Idag mår jag som en kronärtskocka. Eller något annat som det inte är meningen att man ska må som. Har ont i hela kroppen och fryser, så jag har krupit ihop under en filt på soffan och tänker stanna här resten av dagen och tycka synd om mig själv.

Helgen var å sin sida alldeles fantastisk. Min fina fredag följdes upp av bergsbestigning i lördags med USA-gänget (och Alex från Kanada). Vi gav oss iväg strax före två på eftermiddagen, och det tog nästan två timmar att klättra upp. Det var jobbigt, men absolut värt det! Utsikten var helt fantastisk, och dessutom behagade solen hålla sig framme nästan hela helgen faktiskt. Jag har spenderat en hel del tid ute, och lyckades trots mitt nästan obrännbara skinn faktiskt bli lite röd i nacken. Den är extra känslig eftersom jag normalt sett nästan aldrig har uppsatt hår…

På kvällen möttes ungefär samma gäng hemma hos Casey för att se film. Casey själv följde inte med upp till berget, för stackarn hade spillt soppa på sina tår samma morgon och hade riktigt läskiga brännblåsor… Istället stannade hon hemma och gjorde peanut butter cups som vi senare fick avnjuta som movie snacks.

Igår var det ju som bekant alla hjärtans dag, och då bestämde vi tjejer oss för att gå ut med varandra i brist på pojkvänner. Vi var 6 stycken som klädde upp oss till tänderna och gick ut på en lite finare restaurang (fortfarande billigare än McDonald’s hemma) och umgicks och hade det trevligt. Middagen följdes upp med efterrätt på El Café, kaféet som är en förlängning av den lika fantasifullt namngivna baren El Bar. När jag sen kom hem väntade en date med Cameron via Skype. Vi såg senaste avsnittet av How I Met Your Mother på varsitt håll, men timade det ganska bra så vi skrattade åt skämten samtidigt. :p Det var faktiskt riktigt mysigt.

Idag är det enda jag lyckats åstadkomma en tripp till mataffären. Det var när jag var där som jag började känna mig konstig. Dessutom kom det krövlarns regnet tillbaka precis lagom till att jag shoppat färdigt, så jag valde att ta bussen hem. Även den här gången ska regnet tydligen räcka i dagarna fyra… suck. Kanske är det lika bra om jag blir sjuk nu, så slipper jag släpa mig till skolan i eländet. Fast det är typ en dödssynd att missa lektioner här, så vi får väl se hur det blir.

Förresten har jag visst gjort en sak till idag, nämligen bokat boende till mamma och Åsa som kommer om ca 2 veckor. Det blir en liten tripp till Mexico City för att bland annat besöka Teotihuacán, I’m excited! Skamligt nog blir det min första riktiga kulturella utflykt. För mumiemuseet kan väl knappast räknas?

Over and out,
Kronärtskockan

Ps. Jag ville inte proppa det här inlägget fullt med bilder från berg och finmiddag, så de finnes i det föregående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar