fredag 19 februari 2010

Sömnproblem

Jag blev väckt av ett sms i morse och hade väldiga problem med att somna om. Medan jag låg och vred och vände på mig komponerade jag en liten sång (till melodin av Lovis vaggvisa i Ronja Rövardotter) som jag tänkte att jag skulle dela med mig av:

Liiiinn ylar i nattens skog
hon vill men kan inte sova
Hostan river i Linsans hals
och hon har snor i sin (bi)håla

Du Linn, du Linn
ge inte upp
Sova det kan väl alla?

Liiiinn ylar i nattens skog
ylar av ilska och sömnbrist
Men om nån ger henne näsdroppar
Då kanske hon får en kort frist

etc.


Lyckades jag någonsin somna om? Nope. Blev så hungrig att jag var tvungen att gå upp och koka mig lite havregrynsgröt. Sen insåg jag att jag inte hade tid att sova mer, för jag hade en del grejer att ta itu med. Packning och dyl. Jag ska nämligen åka till León och hälsa på Alma om inte allt för länge. Återkommer med en rapport om min vistelse i storstaden (den femte största i Mexico!) lite senare.

Kan ju också nämna som i förbigående att jag hade en trevlig dag igår. Var äntligen tillräckligt frisk för att lämna soffan, för det första. Så jag var på skolan som vanligt, vilket kändes riktigt kul efter 3 dagars husarrest. Sen på kvällen hade amerikangänget planerat en überfest. Jag tänkte bara vara med på förfesten hemma hos Casey eftersom jag just tillfrisknat, men de drog med mig på El Bar en stund också. Men jag tycker jag lyckades ganska bra ändå, för jag var hemma och i säng kl. 2. Tidigt för att vara Mexico. Skulle ha varit ännu tidigare om jag inte sprungit på Jorge på vägen hem. Men att sova är ju inte allt här i livet! Istället för att slösa bort kvällarna kan man ju passa på att ta en tupplur på bussen till León t.ex. :)

Ps. Cameron är en elak mobbare. Här kämpar man med halsproblem, och vad får man höra från sin supposedly loving boyfriend? "See now I can't understand what you're saying, you're just making squeeky noises into the microphone." ;)

5 kommentarer:

  1. Haha, jag var ungefär likadan imorse vid halv 6, "vill men kan inte sova" Turligt nog gick det över efter en timmes blundande :)
    Hoppas det går bättre inatt

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag vet vem du har ärvt textskrivnings förmågan från.

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk sång! Synd att det är en cover, annars hade den nästan kunnat platsa i melodifestivalen ;)

    Linnéa

    SvaraRadera
  4. Hej Linn!
    kul att läsa dina beskrivningar, jag njuter i fulla drag av bokstävernas piruetter. Hoppas att du snart skakat av dig din förkylning. När det gäller sångtexter är det bara att skicka vidare till melodifestivalens uttagning.
    Ha det gött! Med hopp om att detta meddelande verkligen letar sig fram till din hydda. Ås@

    SvaraRadera
  5. Haha! Du är underbar :) Inte visste jag att vi kunde andra historier eller sånger än morbida ;) Krya på dig nu troll! /Eve

    SvaraRadera