fredag 25 juni 2010

Bay Springs

Nu händer det grejer här. Lägenhet är kirrad. Det blir en trea, mest för att det är det enda alternativet som finns (köerna är bisarrt långa i Malå för tillfället) bortsett från mammas minimala övernattningslägenhet. Den är kanske snäppet dyrare än vad jag hade hoppats på, men i övrigt känns det helt perfekt!

Solsken, flygande hår och ny bikini... that's the way I like it.

För att återgå till nutiden så har vi spenderat dagen ute på sjön; i Bay Springs närmare bestämt. Cams kompis Rick har en motorbåt, så vi åkte ut med den och badade, åkte kneeboard och "went tubing". Jag vet inte vad det heter på svenska, men det handlar alltså om att man tolkar efter båten på en uppblåsbar mojäng. Det är riktigt härligt ute på båten, det blåser tillräckligt med fartvindar för att man inte ska plågas av att det är 40 grader varmt. Och så finns ju vattnet nära till hands, även om det är så pass uppvärmt att det knappt svalkar. Jag är en igel på the tube, ingen kan få av mig... Nu känner jag mig stolt och mörbultad. :p Sen tycker jag att jag är en naturbegåvning på kneeboarden också!

Cam kneeboardar.


Tillbaka i båten.


Vi var kvar på sjön så länge det var ljust ute, och vände sedan tillbaka till Tupelo där jag, Cam, Evan och Jon Homan åt på O'Charley's. Steak... mums. En bra avslutning på dagen. Imorgon jobbar Cam, så mitt midsommarfirande blir nog att springa en sväng (sprang 5 km igår, satsar på varannan dag nu) och kanske käka lite jordgubbar. Det blir lätt lite avslaget när man är ensam svensk. :p Trevlig midsommar önskar jag alla där hemma!

Solnedgång över Bay Springs - dags att åka hem.

2 kommentarer:

  1. Vilken snygg bikini du köpt :)

    SvaraRadera
  2. men vad hör (läser) jag?! skulle inte ni flytta till ume? vars ha ni fått lägenhet?

    SvaraRadera