måndag 28 juni 2010

Life as I know it

Usch på er. Nu är ni sådär tråkiga igen och kommenterar ingenting. Min motivation att blogga falnar… Skämmes. Nu var det ju ett tag sedan jag skrev sist, så vi kör highlightsversionen av ”hänt i veckan”.

Cams bil var inne på service några dagar innan jag kom hit, och tydligen hade nissarna där tömt hans kylare utan att fylla på den igen… det ledde förstås till en inte så glad bil, som överhettade på väg till sjön i fredags. Vi lämnade den vid vägkanten och kom tillbaka två dagar senare tillsammans med Randy som är duktig på bilar. Han konstaterade att det inte uppstått några bestående men och fyllde på kylaren, och så åkte vi vidare till Dumas där det bjöds på middag och hundvalpsgos.

Randy tyckte absolut att vi skulle ta med oss en valp hem, och de är ju söta som socker så vi googlade proceduren. Resultatet? Tja, det är möjligt… men omständligt. Det krävs en del vaccinationer, veterinärintyg och troligtvis är valpen för stor för att få flyga i kabinen när det blir dags för den att komma till Sverige och då måste den checkas som specialbagage… vi får väl se hur det blir med det hela. En labrador vore ju inte helt fel, men samtidigt innebär en hund mycket ansvar och man blir ganska bunden.

Bilen funkade fintfint hela vägen hem, så vi kände oss glada och försäkrade om att problemen nu var över. Tills vi kom in och skulle sätta tänderna i innehållet i ”the bag of cake” som Carla hade skickat med oss (kantbitarna hon skurit bort från födelsedagstårtan hon gjort åt Randys mamma). Påsen var full med myror. Det var även Camerons kläder och hår… så vi drog slutsatsen att de måste ha kommit från bilen. Mycket riktigt kravlade de överallt i baksätet. Bilen måste ha stått parkerad nära en myrstack av något slag. Vi ställde in tallrikar med sirap lite här och där i bilen, förhoppningsvis löser det problemet.

Annars har det inte hänt så mycket. Jag har sprungit och varit duktig, både igår (7km) och idag (6km). Och så har jag hittat en sjuuukt god glass, som Charlotte bjöd mig på igår. Mocha Java Chiller heter den, och är som en chokladmilkshake som också smakar kaffe. Ah, heaven. Och igår kväll såg vi Shutter Island, som var smått obehaglig men helt ok. Jag blev dock inte så förvånad av den omtalade twisten i slutet.

Nu får det räcka för idag, tror jag. Det finns en bild av lillvovven vi är sugna på, men den är på Cams mobil och han är på jobbet… ska försöka fixa upp den senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar