fredag 4 juni 2010

Dagen D

Det är fredag morgon, och om exakt 45 minuter börjar min tenta i lingvistik. Jag råkade vakna lite väl tidigt imorse, så jag tänkte använda den här sista kvarten innan det är dags att gå till bussen till att blogga lite.

De senaste dagarna har handlat en hel del om plugg (och ändå vet jag inte om jag är tillräckligt väl förberedd), men det som inte har haft med lingvistik att göra har faktiskt varit väldigt trevligt. I tisdagskväll var jag ute med tjejerna och ”tog en öl” (jag sätter det inom citationstecken eftersom jag själv bara dricker öl under pistolhot), och igår blev det både en smoothie med Mari och sedan middag med henne, Maria, Teresa och Veronica. Mycket trevligt. Ikväll har de fiesta de despedida, avskedsparty, i sitt hus, så det blir ett utmärkt tillfälle att även fira att lingvistiken är avklarad.

Annars har det varit ganska stillsamt. Fast jag kan ju förresten också nämna att det är klart nu att vi får lägenheten i Holmsund. Lite avsides kan tyckas, men jag gillar ju att bo i skogen och så är det är jättefin lägenhet till ett mycket bra pris. Det känns väldigt bra faktiskt! Nu fattas bara att hitta ett jobb också… ujuj. Det kan nog bli nog så spännande.

Nu är det hög tid att jag ger mig iväg. Ryskan tycker inte om sena ankomster och jag vill hålla mig i hennes good graces så kanske jag får några extra poäng på tentan. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar