lördag 12 juni 2010

Sista dagen i Gto

Idag blir det inget fint inlägg med en massa bilder, för alla mina sladdar och elektronikprylar är redan nedpackade. Jag har faktiskt packat precis allt. Och tro det eller ej, men det rymdes i en enda väska! Att den sedan är en grovt överviktig (enligt uppskattning) monsterväska, det är en annan sak. Jag har hur som helst tänkt packa över de tyngsta grejerna i ryggsäcken sen (just nu är även den nedpackad) och checka två väskor.

I alla fall så känns det som en bra idé att skriva ett sista inlägg från Guanajuato, som ju ändå varit mitt hem de senaste 5 månaderna. Att åka härifrån känna konstigt. Det är både positivt och negativt. Jag är ganska redo att åka hem, (fast det blir ju först i juli), men samtidigt har jag ingen aning om jag någonsin kommer att komma tillbaka... och det har varit mycket trevligt med min tid här!

Idag har vi spenderat ett flertal timmar vid en allmän pool. Den var väl inget speciellt, och vädret var lite sådär, men vi var ändå nöjda efter att ha misslyckats med att hitta en pool under hela gårdagen. Då gav vi upp och satte oss och fikade istället, och sedan på kvällen sprang jag en runda med mina nya, finfina skor. Och så avslutade vi det hela med lite Uno. Inte illa, all in all.

Nu återstår att äta lite tacos, säga hejdå till mina härliga hyresvärdar och att posta ett par vykort innan vi börjar vår bussresa mot Zihuatanejo. Vi håller tummarna för att alla vädersidor vi har kollat har fel, ihållande regn hela tiden vi är vid kusten känns ju inte så kul. För säkerhetsskull ska vi forska lite om eventuellt solsäkrare stränder nu innan vi åker. Håll tummarna för oss!

2 kommentarer:

  1. Din mor förstår precis din känsla när det nu är dags för avsked - Guanajuato är en mycket fin liten ort som jag skulle kunna rekommendera vem som helst att åka till. Du hälsade väl till Sandra!?

    SvaraRadera
  2. Japp. Hon hälsade till dig med!

    SvaraRadera