fredag 11 juni 2010

Sommar, sommar, sommar!

Livet som ledig fortsätter förnöja. Igår vad vi überambitiösa och begav oss ut på bergsklättringsfärd. Det blev berget La Bufa, som jag har velat bestiga ända sedan jag missade när resten av utbytesstudenterna gjorde det i början av terminen. Det tog ett bra tag, vi var nog ute i solen i sammanlagt 4-4,5 timmar. Men vi tog en del fikapauser också förstås. Efteråt kände vi oss i alla fall nöjda men både trötta och brända också. Det blev en lugn kväll med middag ute och sedan sängen ganska omgående.

Äntligen på toppen! Finfin utsikt, men halvläskigt var det...

Imorse tog vi bussen till León för en extremt lyckad shoppingdag. Jag bara fyndar och fyndar här, allt är så billigt och butikern faller mig verkligen i smaken. Zara, Bershka och diverse små skoaffärer… Jag köpte faktiskt ett par nya springarskor idag igen, efter att ha debatterat lite med mig själv. Jag kom fram till att det ändå är bättre att köpa ett par till här för 150 kr, jämfört med att vänta tills jag kommer hem och få lägga ut tio gånger så mycket. Nu försäkrade jag mig verkligen om att de är ”mjuka” och sköna. Skavsårsskorna får jag väl lägga ut på Tradera - med en välformulerad beskrivning som främst fokuserar på hur sällan de är använda. Om inte någon här är intresserad..? :p

4 toppar, en klänning och två par skor... och jag är inte fullt 800 sek fattigare.

Förutom att shoppa så hann vi också med ett besök på Starbucks (iced coffee är mitt och Emelies nya beroende) och middag på Chili’s. Så underbart amerikaniserat! Det blev Chicken Fajita Pita med fries doppade i ranch och Paradise Pie till efterrätt. När vi kom hem tänkte vi fika med Jorge, men han fick aldrig vårt sms så vi tog en iscappuccino till alldeles för oss själva. Det blir frukostdate imorgon istället, och sedan har vi planerat en dag vid poolen (som vi dock inte vet var den ligger, vi hoppas på att Jorge kan hjälpa till med det problemet). Nu är det bäst att jag snoozar snart, om jag ska orka upp imorgon. Bara två ynka dagar kvar nu i Guanajuato! Det känns helt absurt.

För fansen: Jag och Marlene chillar i Pastitas.

5 kommentarer:

  1. Verkligen billigt men planet som du måste leasa för att ta dig hem kostar nog en hel del.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Blä va hemska ni är som gör mig jätteavundsjuk... Jag vill ocksååååå!! kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror allt ryms i väskan... jag hoppas! Annars måste jag börja kasta saker. Och Sara, du borde vara avundsjuk. Vi har det härligt! :p Kram

    SvaraRadera
  4. Hehe. Pilotbrillor på. ;) Var inte berget vi besteg nästan coolare och jobbigare? :p hehe... hoppas ni har det bra. Är också avundsjuk. Längtar tillbaka. Kleeem /Eve

    SvaraRadera
  5. Menar du verkligen att du äntligen köpt "kloka" skor? Det gläder modershjärtat!

    SvaraRadera