lördag 5 juni 2010

Fin-fredag



Pre-party Linn sippar på ett glas vin (I say glas, you say plastmugg) och väntar på att pajken ska komma hem från jobbet för att byta ett par ord innan det är dags att dra igång på riktigt.

Idag har varit en mycket, mycket bra dag. Det började med tentan i morse. För det första fick jag den där behagliga "jag kan det här"-känslan när jag tittade på frågorna. Och för det andra så hade det inte ens behövts, för ryskan var AWOL och istället möttes vi av en liten tant som sa "jag ser ingenting, jag hör ingenting, och jag säger till om hon kommer". Alltså blev det ett litet samarbete. Fast jag tror jag hjälpte mer än jag blev hjälpt, men då kan jag ju känna mig som en barmhärtig samarit iaf.

Sen råkade jag springa på Mari och en av hennes kompisar på väg hem från min promenad, och de bjöd in mig på en smoothie. En tupplur senare fick jag veta att Cam skulle jobba längre än vad jag hade trott, så jag bestämde mig för att utyttja tiden till att springa. Tredje gången denna vecka, se dukti en kvinn! Nu har Cam äntligen dykt upp, så jag ska prata med honom en stund innan jag drar vidare.

3 kommentarer:

  1. jappjapp!! punka, soppatorsk, kammremsbyte, diverse elfel.. you name it =D har du hittat jobb/lägenhet än =)

    SvaraRadera
  2. ooh har du lärt dig dricka vin? ;p
    shit va hurtigt att va ute och springa sådär... en kompis till mig bjöd in mig till att springa sista milen i Lidingöloppet med henne i september, men jag vet inte.. känns inte riktigt som en grej jag tror jag pallar. :p Syrran sprang Sthlm Maraton i helgen, stört coolt och helt och hållet inget jag nånsin kommer ens hoppas på att försöka ge mig på. Haha!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag blandar fortfarande ut vinet med sprite faktiskt men vitt kan jag hantera "rent" i små mängder. Maraton är bara för de stenhårda men en mil tror jag nog du kan klara! :) Kram

    SvaraRadera