onsdag 23 juni 2010

Jooooobb, joooobb, jooooobb!

Ja, det är den stora nyheten sedan sist; jag har fått jobb! Det blir i Malå after all, återigen på skolan. Spanska, tyska, engelska och SFI/Ssa i en härlig blandning. Jag har blivit lovad 80% eller mer hela läsåret. :) Ännu bättre blev det av att det visade sig vara riktigt lätt att bli av med lägenheten i Holmsund, jag behövde inte ens säga upp den utan det räckte med att lämna återbud (vilket är omedelbart). Planerna har alltså snabbt förändrats, och samtidigt som det känns lite trist att flytten inte blir av är det otroligt härligt att ha inkomst och sysselsättning säkrade! Och Malå är inte så tokigt det heller, speciellt eftersom Cam kommer och bor hos mig. Jag kan nog trivas var som helst.

Cameron har jobbat både idag och igår så jag har spenderat mina dagar mestadels ensam. Har roat mig med film samt en del motionerande. Igår sprang jag 4 km och gick 2,5, idag nöjde jag mig med att enbart promenera. På löpband, alltså. Utomhus är det närmare 40 grader varmt och luftfuktigheten är inte nådig!

Nu ikväll har jag varit ute på en del ärenden med Charlotte och bland annat handlat grekisk yoghurt och fetaost. Ah, jag älskar när jag får lägga mig i vilka inköp som ska göras! Tyvärr hade de inte knäckebröd på Kroegar, annars var det en annan punkt på min önskelista. Vi gjorde också ett besök på biblioteket och åt på Sweet Peppers. Med andra ord en lyckad kväll. Nu funderar jag på att titta på Michael Moores Sicko i väntan på att Cam ska komma hem. Han har varit i Nashville på möte och har varit borta sedan kl. 5 imorse… nu närmar sig klockan 21. Tur att han är ledig nu i två dagar iaf, så vi hinner umgås lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar