onsdag 17 augusti 2011

Hemavan

Det har varit några riktigt trevliga dagar i Hemavan, men gu se schönt he va att få komma hem. Fjällvandring ca 12 km, jobb med nya läroplanen och lite väl lite sömn tär på krafterna. Vi bodde i väldigt spartanska rum där det inte fanns så mycket mer än en våningssäng (långt ifrån sviten jag hade föreställt mig, haha). Men i övrigt var allt bra. Maten var jättegod, och dessutom serverades det något i stort sett varannan timme... jag tror aldrig jag har blivit så välglödd. :p Sen fanns det pub också, dit man kunde ta sin tillflykt på kvällarna. Det var där jag uppehöll mig igår, vilket ledde till att jag inte tog mig i säng förrän efter 1 igår. Men imorse var det jobb igen, så väckaren ringde 06.45... Nämnde jag att jag är lite småtrött?

Vi gick ner, men flög upp. Första gången jag flög helikopter! Häftig känsla.

Utsikten från helikopterfönstret.

Hemavan, 12 km.

Fin liten fjällbäck.

Mitt promenadssällskap: fyra små tomtenissar.

Regn, regn, och åter regn. Men det gjorde inte så mycket, fjället var fint ändå.

Jag och Anna-Karin gick hela vägen ner istället för att ta liften sista biten. Det var brant, lerigt och halkigt, men ganska kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar