fredag 24 augusti 2012

$$$

Jäsingen, så rik jag blir den här månaden. Jag får lön från banken, gamla skolan OCH nya skolan. Med dessa tre kombinerade hamnar jag på en sån imponerande summa att jag får ut ungefär lika mycket som de flesta andra får varje månad. Coolt. :p Nu menar jag inte att klaga på min lön, för den är faktiskt mycket finare nu än vad den har varit tidigare. Men jag jobbar bara 65% och det märks i lönekuvertet. Eller i e-lönebeskedet, rättare sagt. Fast idag fick jag mitt utdrag ur polisregistret, så nu ska jag lämna in det och förhoppningsvis fixa mig ett litet extraknäck. Har även mailat löner och bett att få betala mer skatt. De hade bara dragit 20% även från nya skolan. Måste vara lönetabellen som spökar? Jag bad dem att dra 35% nu, då borde jag väl garanterat få återbäring?

Nu ska jag gå iväg till Backaplan och sätta sprätt på min förmögenhet. Kattmat, blomjord och fredagsgodis står på inköpslistan! Är lite sugen på en tröja från Cubus också. Det är farligt lätt att köpa kläder när man bor på mindre än 10 minuters promenadavstånd från ett shoppingcenter. :D

Utflykt till slottsskogen idag, brännbollsturnering stod på schemat. Och på vägen till spelplanen fanns bland annat dessa söta små krabater.

2 kommentarer:

  1. Va f-n pingviner vart har du flyttat?

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Älskar pingvinerna i slottskogen <3 annars verkar du haft det nice trots hektiskt. Synes snart :) /eve

    SvaraRadera