torsdag 23 augusti 2012

Yo yo yo, what's up, what's up?

Racerbloggarn här. Har varit i Umeå på snabbvisit, vilket var väldigt intensivt. Först en tiiidig morgon för att hinna med flyget, och sedan en hel dags lek med brorsönerna. Och de har mycket energi, oavsett hur mycket sömn faster har fått. Sen på måndagen åkte jag och C in till stan och gick på intervju på migrationsverket. Det gick superbra, de frågade i stort sett bara vad vi haft för oss sedan C kom hit, om vi åkt på några resor tillsammans, om vi tänkte fortsätta med den här grejen med att vara gifta och bo ihop... sen fick Cam lämna lite fingeravtryck, bli fotad och skriva under lite papper, och så var det klart! Redan igår fick vi besked med posten om att han har fått permanent uppehållstillstånd, och idag kom även hans uppehållstillståndskort. Så nu har jag ansökt om CSN-pengar till oss båda. För jag fick ett återbetalningskrav också härom dagen. Haha, det kan de ju glömma! Jag ska studera hela mitt liv och ta någon enstaka vecka med bidrag, så slipper jag betala igen någonsin. :p Nä, jag skojar. Men jag hade då inte tänkt börja betala tillbaka än i alla fall.

Melvin tackar inte nej till glass. Varken sin egen, pappas eller fasters.

Annars har jag jobbat sedan vi kom hem, mest hela tiden faktiskt. Vi klev in genom dörren här hemma vid midnatt natten mellan måndag och tisdag, och kl 06.20 var det bara för mig att pallra mig upp för att möta eleverna för första gången. Det gick oväntat bra trots sömnbristen, de verkar pratiga men inte helt odrägliga. :p Gick dock och la mig redan strax efter 9 den kvällen, för jag var helt slut. Även de andra dagarna i veckan har gått bra. Igår blev det film och värdegrundsdiskussion och idag har vi haft friluftsdag med vandring och lite klasskamp. Imorgon blir det ytterligare en friluftsdag men denna gång brännbollsturnering i en park. Det fina är att jag kommer sluta redan vid 13-tiden. :) Jag panikköpte mig förresten ett par regnbyxor igår kväll då prognosen såg allt annat än lovande ut, men vi klarade oss faktiskt undan med lite lätt duggregn emellanåt idag. Förhoppningsvis blir det lika bra eller bättre imorgon!


Min arbetsplats idag, i ett soligt ögonblick. Delsjön.

Kameruns uppehållstillståndskort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar