lördag 25 augusti 2012

Klantarslet 1 och 2

Jag undvek visst att berätta det tidigare, men jag och herr C klantade oss rejält när vi åkte till Umeå förra helgen. Vi skulle ju bara vara borta i ca 36 timmar, så vi tänkte att katterna gott och väl kunde klara sig själva. Vi gjorde i ordning för dem med massvis med mat- och vattenskålar utspridda över hela lägenheten, och allt var frid och fröjd och upplagt för en smärtfri FF-period. Problemet var bara att i stressen på morgonen lyckades någon av oss stänga igen toadörren, som sedan förblev stängd hela tiden vi var borta. Och det var ju olyckligt, med tanke på att katterna också har sin toa där inne... I brist på låda valde de the next best place att uträtta sina behov, nämligen min stora "palm" i vardagsrummet. Inte så mysigt, tyckte varken jag eller blomstackaren. Men samtidigt kan man inte annat än uppskatta att de valde blomman och inte soffan!


Blomman har fått ny jord nu och mår bättre. Krukan den stod i var en korg-liknande sak, och den gick inte att rädda. Tänkte se om jag kan hitta en ersättare imorgon. Idag blev det också lite shopping som planerat. C köpte lite kläder inför skolstarten på måndag (jag råkade visst också köpa en tröja), och så fixade vi ny taklampa till vardagsrummet. Jag sörjer fortfarande min gamla, men den nya är ok den med efter lite kreativa lösningar från vår sida för att få monteringen att bli bra. En fläkt köpte vi också, för att få lite cirkulation på luften i sovrummet och få lite härligt white noise att sova till... men den funkade i ungefär en timme, sen la den av. Rusta ftw. ;) Tur det var 1 år garanti på den.

Efter vår shopping har kvällen bestått av tvätt och första avsnittet av Suits. Jag var inte extremt imponerad, men det kan nog få en andra chans i alla fall. Nu ska jag alldeles strax gå ner och hämta sista tvätten som förhoppningsvis är torr, sen ska jag fira att det är lördag genom att krypa i säng med den otroligt spännande boken Det pedagogiska kulturarvet. Whoopee! ;)


Är man såhär go´ kan man komma undan med det mesta. :)

Ny lampa! Stabiliserad med sytråd och tejp efter konstens alla regler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar