torsdag 30 augusti 2012

Studera mera

Jag har tagit mitt pick och pack till Umeå igen, denna gång för terminens första träff på VAL-utbildningen. Jag älskar att plugga. :) Sååå mycket roligare än att jobba. Dock tyvärr bara potentiellt i framtiden inkomstbringande. Har gjort två jobbdagar enligt schema nu. Det var en något kaotisk start med tjorv med salar, en massa böcker att släpa och nästan hundra elever att lära känna... Jag avvaktar med att säga vad jag tycker tills jag har jobbat in mig lite. Just nu känns det mest stressigt. Har hunnit skrapa ihop ett antal övertidstimmar redan nu... Så på ett sätt känns det skönt att få ta en paus och åka norröver, men samtidigt är det 1000 gånger mer tidskrävande att planera för en vikarie än att planera för sig själv!

Nu ska jag umgås en stund med bror och Annika (har mest hängt med brorsönerna hittills). Sen blir det tidigt i säng för att imorgon bitti fortsätta det flitiga studerandet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar