lördag 11 augusti 2012

Uppåt väggarna

Jaha, detta är pensionärsklubben som rapporterar! Medan mina jämnåriga är ute och svirar i sommarnatten har jag (och lover boy) lagt vår tid på att borra hål i väggarna. Och det känns så himla bra! Imorse visste jag inte om jag skulle klara av att sätta upp en hylla ens en gång (har varit bortskämd med hjälp från pappa tidigare), men nu kan jag nästan titulera mig proffs! Det har blivit så fint i lägenheten nu när det kommit upp lite saker på väggarna. :) Vi fick låna borren av Patrik tillslut, supersnällt av honom. Han visade också mig och Cam runt stan tidigare idag, så nu har vi förhoppningsvis lite bättre koll på läget. Strålande sol var det också, hela dagen lång, så Göteborg visade sig verkligen från sin bästa sida!

Det var den här dagen det, men innan idag har jag ju också hunnit med att börja jobba faktiskt. Första dagen var i onsdags, och det var ganska nervöst vill jag lova. Men det gick jättebra, jag fick träffa och prata med rektorn och fick lite mer information om hur skolan fungerar, och så hade jag lite tid att börja titta på de läroböcker som jag kommer att jobba med. I torsdags steg jag upp supermegatidigt, för kl 7 skulle vi åka från stan på kick off till Jönköping. Där väntade en massa föreläsningar anordnade av Prolympia-koncernen, en innebandyturnering mellan de fem skolorna och middag och underhållning på kvällen. Föreläsningarna var väl sådär, kanske inte de intressantaste jag har lyssnat på... Men resten var jättetrevligt, och kick off är minst sagt ett superbt sätt att snabbt lära känna kollegorna. Jag var inte den enda nya heller, så det fanns fler än jag som kände sig bortkomna från början.

Andra bra saker jag har åstadkommit senaste dagarna som fått mig att känna mig duktig och effektiv:
Jag har skickat brevet med Sorselenycklarna, jag har ansökt om CSN-pengar till Cam, jag har bokat biljetter för vår resa till Umeå (intervju på migrationsverket för att få permanent uppehållstillstånd), jag har satt in 7000 på mitt skattekonto för att väga upp att banken inte har vett att dra knappt någon skatt från min lön + försäljningen av bostadsrätten, jag har skrivit under och skickat in elavtalet...
Det är allt duktigt jag kan komma på just nu, men det var väl inte så illa pinkat?

Hotell-/vandrarhemsrummet i Jönköping. Hasse på Sjökanten heter stället, och det ligger precis vid en sjö med en liten sandstrand. Superfint!

Dagens idolbild.

Mästerkvinnan in action.

Såhär blev det med tv:n och hyllorna ovanför den. Ignorera röran i övrigt!

Och här är "matsalen". Även här ska röran bort och så kan nu ju föreställa er blommor i krukorna där på hyllan...

Här är köket, bara för att jag inte hade fotat det förut. Det fortsätter lite till höger också, med kyl och frys bla, men det är rätt litet.

Och slutligen har vi här toan. Tydligen det viktigaste? :p Dålig bild, men det finns ett handfat där till höger och rakt in är alltså som en duschavdelning.En högst normal toalett, med andra ord.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat,men jag ser att du skruvar för hand ni har ju faktiskt en skruv dragare.
    Kram pappa

    SvaraRadera