tisdag 7 augusti 2012

Rapport nr. 2 från göteborgarn

Här är saker jag hoppades på att få gjort idag:
- Sätta upp hyllor
- Sätta upp gardiner
- Bära bort tomma banankartonger
- Sätta upp lampor
- Inhandla rullgardiner till sovrummet
- Inhandla ringar till duschdraperiet

Av dessa sex punkter lyckades vi bara med en, nämligen gardinerna. Och det var ju bra det, i och för sig! Hyllorna föll på att vi har betongväggar über alles och vår borr är alldeles för vek. Borrmaskin ska köpas på Rusta imorgon, det är min nya plan. Vi var på Coop Forum idag, men de var bedrövligt utrustade för vi hittade varken ringar till duschdraperiet eller lampkontakter (som var slut). Rullgardiner hade de tydligen inte heller. Tur att vi har en massa bra affärer alldeles i närheten, är bara 5-6 minuters promenad till Backaplan där man egentligen hittar allt man kan behöva. Lite farligt för min ekonomi känner jag... Och förrådet förresten, det ringde jag till husvärden om. Han hjälpte dock inte mycket utan sa att jag skulle kolla i källaren och på vinden. I källaren finns dörrar som ser ut som de går till förråd, men alla är låsta. :/ Skulle verkligen vilja bli av med alla kartonger nu, för det skulle bli milsvid skillnad. Får ringa igen imorgon eller så, tjat brukar lösa det mesta. :D

Några andra bra saker har dock hänt idag. Vi har haft vår första middagsgäst i form av Vanessa. Hon och jag gick också en liten sväng och utforskade närområdet, och hittade en fin park bland annat. Och så har jag köpt mitt första månadskort från Västtrafik. Imorgon måste jag upp före tuppen, dvs. halv sju ungefär. Och så bär det av till jobbet. Eeek! Jag vet inte egentligen vad som väntar och vad som förväntas av mig, så det känns spännande därför. Men det blir nog bra bara jag kommer dit. Ska jobba halvdag ungefär tänker jag, och sedan bege mig in till stan och gå på intervju för vad jag hoppas blir mitt andra framtida jobb.

Det är fortfarande inte alls färdigt här hemma på grund av borrbristen, men det ser i alla fall så pass mycket bättre ut att jag kan bjuda på ett par bilder:

Vardagsrummet/matsalen. Komplett med datornördande Cameron.

Sovrummet. Komplett med ett läskigt högt torn av banankartonger.

2 kommentarer:

  1. Gu vad fint det blev! :) Saknar bild dock på toan haha (alltså the actual toalettring naturligtvis...or?;P) och från soffan och hur det blev med tv:n. Och köket. Haha. Lycka till imorrn, jag ser fram emot smset om hur det gått sen. Rock on! /Eve:n

    SvaraRadera