måndag 6 augusti 2012

Say Hello and Wave Goodbye

Har av förklarliga skäl inte bloggat så mycket på sistone. Men mycket har hänt! Först jobb, packning, jobb i Sorsele, packning, inte jobb pga snabbsläng av magsjuka, mer packning och slutligen flytt. I lördags steg vi upp vid nio och började bära ner vårt bohag till den väntande skåp-/lastbilen. Fantastiskt hur mycket vi, med hjälp av duktiga packare, kunde trycka in i en enda bil! Vi fick faktiskt med oss precis allt vi ville ha med, bortsett från löpbandet som köptes på plats av Stefan, så då var det problemet ur världen också.

När allt var på plats bjöd mamma och pappa på lunch i stugan, och klockan var ungefär 14.30 innan vi påbörjade vår färd söderut. Första dagen körde vi inte längre än Sundsvall, där vi stannade en natt i Katrins stuga och vilade upp oss. Morgonen därpå började vi köra igen vid 9-tiden, och trots diverse stopp för mat, glass och rastning av katter så tycker jag att vi lyckades klara av hela sträckan på ganska bra tid. Vi var framme vid 19 ungefär, och både människor och kissar var överlyckliga över att resan var över.

Patrik mötte upp oss vid lägenheten och hjälpte till att bära (han såg lite blek ut när han såg den kompakta packningen, hehe). Det tog mindre än en timme faktiskt innan vi hade fått in allt. Det är bra med hjälpsamma vänner och släktingar. :) Jag och Cam satte igång direkt med att montera ihop möbler, och vi hann en hel del redan på kvällen faktiskt. Men nu idag har vi varit ännu effektivare! Alla möbler är möbler igen och alla påsar är uppackade. Detsamma gäller alla lådor utom två. Det som fattas nu för att vi riktigt ska få ordning på livet är en borr, så vi kan sätta upp hyllor och sånt. Men det löser sig nog. Vi har också hunnit med att utforska området lite, och att handla för första gången på vårt närmaste Willys. Och det gick ju bara fint. :) Det känns verkligen som att vi kommer kunna trivas här, både i området och i lägenheten. Den är visserligen mindre än den förra, men den är ändå ganska stor tycker jag och vädigt fräsch och fin!

Imorgon ska vi försöka ta oss till en "hardware store" för att inhandla diverse små saker som fattas och behövs i hushållet. Sen blir det kanske en runda på stan också med kusinen, för varken jag eller C är ju direkt väl bevandrade i vad Göteborg har att erbjuda. Och det måste vi ju ändra på innan vi får besök (och det hoppas vi såklart på att få!). En madrass måste förresten också införskaffas, om said guests ska ha någonstans att sova. Och mörkläggningsgardiner, och ringar till duschdraperiet, och... Bäst att vi fixar allt imorgon, för på onsdag börjar jag jobba(!). Spännande, och läskigt.

På tal om jobb förresten så var jag ju som sagt hemma i fredags, vilket ledde till att jag glömde lämna igen nyckeln till Sorsele-banken... whoops. Nu bor den med mig i Göteborg. Hoppas de har fler uppsättningar... :D

Lägenheten igår när allt hade burits in. Ny bild imorgon eller snart när allt är på plats (det ser redan nu mycket bättre ut).

Min nya garderob. I like!

5 kommentarer:

  1. Så skönt att det verkar som att ni kommer trivas! Och det var verkligen en rejäl garderob du har fått! :)

    SvaraRadera
  2. Vad i fridens dagar är det som ligger längst upp? /Mor

    SvaraRadera
  3. Det är en liten sop, ett strykjärn och en hög med katthåriga filtar. Och på hyllan till höger är alla våra tomma väskor och Camerons barndomsvän Dewey. ;)

    SvaraRadera
  4. Hahahhaa. Fråga: är det bara dina kläder i garderoben? :P eftersom du skrev "min nya"... Annars tycker jag att mitt namn lyser med sin frånvaro. I should have some cred here I think. Haha. Men annars ser det nice ut :) /evot pevot

    SvaraRadera
  5. Cred till dig! Du var bra. :) Jo, det är bara mina kläder + en del verktyg och städgrejer och sånt. Cameron har fått en alldeles egen garderob inne i sovrummet. Han skulle ha fått två tom, men han uppoffrade den ena till handdukar. Tur det, för jag har mycket kläder som behöver mycket plats!

    SvaraRadera