söndag 21 oktober 2012

Flitiga Lisa

Bara för att man ska plugga finns det ingen anledning att göra avkall på myset!


Min pluggarhelg har väl gått sådär. Igår blev det nästan ingenting gjort, för fikat med Emma blev till middag och tv-serie-tittande och klockan sprang iväg och blev halv tio innan hon åkte hem. Och det var ju betydligt trevligare än hemtentaskrivande! Idag har jag varit desto flitigare. Faktiskt har jag bara tagit paus för att äta och för att ta en promenad längs norra älvstranden i det fina vädret. Men trots att jag lagt ner åtskilliga timmar har jag bara hunnit svara på en och en tredjedels fråga. Gaaah, så dryg tenta! Och inte blev det bättre av att jag insåg att en av de tre böcker som jag ska utgå ifrån är helt fel bok. Jag har beställt den rätta nu, men den kommer ju att dröja några dagar. Aja, jag ska fortsätta imorgon. Målet är att inom de närmaste dagarna försöka komma upp i ett helt färdigt och fyra delvis färdiga svar. Så får jag komplettera sen när boken kommer.

Imorgon är dock min sista dag med fullkomlig studiero, för på kvällen kommer dels Jorge, en vän från Mexiko som ska stanna hos oss några dagar, och så återvänder ju Cameron från sin weekend i Holland. Bortsett från att det helt klart kommer bli svårare att plugga så känns det skönt att få sällskap igen. Jag uppskattade min ensamhet i fleeera timmar innan jag började sakna min lover boy. ;) Ska nog göra en tidig kväll ikväll så jag hinner skriva så mycket som möjligt innan det är dags för jobb imorgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar