torsdag 11 oktober 2012

Jobba bör man

Igår var jag med om min första biljettkontroll på spårvagnen. Jag hade ju giltig biljett såklart, så det var egentligen inte så äventyrligt. Men precis som när man kör bil och får syn på en polis så fick jag lite hjärtklappning. :p Västtrafik såg sedan till att skapa ännu lite mer spänning i min vardag genom att svika mig på väg till mitt första läxhjälpsuppdrag för en ny kund. Jag var ute i god tid, men hela avenyn var strömlös så jag fick promenera sista 1,5 kilometrarna... och hade dessutom lite problem att hitta rätt port. Jag dök alltså upp med andan i halsen ca 3 minuter försenad, men jag tror de tyckte min anledning var godtagbar.

Idag har jag också varit på ett nytt läxhjälpsuppdrag, denna gång med spanska på gymnasiet. Det är ju det trevligaste! Var även förbi på huvudkontoret och skrev kontrakt. Och så har jag kommit lite längre med det här andra jobbet jag har på gång. Ska på intervju nu på måndag så får vi se vad det blir av det hela. Det verkar som att det är lite flexibelt med storleken på tjänsten och så. Det skulle kunna bli riktigt bra... men vi får se på måndag, helt enkelt. Hepphepp.

1 kommentar: