måndag 15 oktober 2012

Stress

Jag var på jobbintervju imorse, och om jag inte visste bättre skulle jag tro att det var någon högre makt som inte ville att jag skulle ta mig dit. I alla fall inte i tid. Först försov jag mig 35 minuter, vilket innebar att jag hade exakt en kvart på mig att göra mig i ordning innan jag var tvungen att springa till bussen. På något mystiskt sätt lyckades jag både sminka mig och trycka i mig en fralla som provisorisk frukost. Busshållplatsen jag skulle till är inte den närmaste, den ligger nästan en kilometer från vår lägenhet. Men jag hade sett ut den perfekta bussen som skulle ta mig till en hållplats nära min slutdestination i precis lagom tid. Så jag sprang... bara för att när jag kom fram få reda på att bussen var 23 minuter försenad. Blev spårvagn istället alltså, och ytterligare en kilometer i rask takt där på slutet eftersom spårvagnen inte kunde ta mig ända fram. Men jag kom fram i tid, och det är väl det som räknas! Och sen kändes det faktiskt riktigt bra. Jag får veta inom en vecka eller så.

Annars har Vanessa varit förbi en sväng idag och fått sig lite försenat födelsedagsfika och en present. Och sen har jag jobbat nu på kvällen. Inte så tokig måndag ändå! Nu ska jag dricka lite chai som förhoppningsvis smakar ok. Det är en billig variant från Willys som inte riktigt levde upp till mina förväntningar när jag testade första koppen. Idag testar jag med två påsar och hoppas resultatet blir tillfredsställande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar