torsdag 4 oktober 2012

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiih!

ÄNTLIGEN! ...kan jag skriva här att jag har bokat en resa! Det känns allt för länge sedan sist. Den här gången är mitt eminenta resesällskap ingen mindre än Eve. Vi åker 26-30/10 till det här (skatte)paradiset:


Det är alltså Monaco på bilden. Vi flyger till och sover i Nice, men det är bekvämt pendlingsavstånd så vi tänkte beta av ett land till från listan när vi ändå är igång. Det ska bli så väldigt jättejättetrevligt. :) Hoppas det finns lite sol och värme kvar när vi åker också, även fast det nästan är november då.

Annars har min långa frånvaro berott på ett datorlöst liv i Norrlands skogar. Jag började med en trevlig helg i Malå, då visserligen halva min släkt valde att befinna sig på annat håll, men då jag ändå hann träffa många sköna prickar. Eve var uppe samtidigt, jag bodde hos syrran, gick på dop för Moa och Timmys lille Grim (och blev bortskämd med supergofika) och hann hälsa på Elin en stund och överlämna de livsviktiga Bones-avsnitten hon inte kan få tag på så lätt nu när jag inte längre är hennes granne.


På söndagen hade jag turen att få lifta med Jerry till Umeå. Flyttade in hos brorsan i Holmsund i vanlig ordning och hade ett par trevliga dygn med universitetsstudier på dagarna och lek med brorsönerna på kvällarna. Bland annat visade jag för dem att jag är den obesegrade mästarinnan av extrembra ställen i kurragömma. Jag kom hem supersent på tisdag kväll (natt) och var gladare än gladast att jag hade tagit ledigt från jobbet även onsdag så jag fick sova ut lite. Hade dock läxhjälp på eftermiddagen och idag har varit på båda jobben. Har börjat kolla lite med läxhjälparna om jag kan ta på mig fler uppdrag sedan när jag slutar på skolan. Det verkar inte alls omöjligt. Så inkomsten är nog säkrad, även om det blir ett litet glapp och en fattig månad i december då novemberlönen innebär övergången från månadslön till (eftersläpande) timlön.  Men who cares, I ain't even worried about it.

Nu ska jag se lite Gossip Girl och drömma mig bort till franska rivieran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar