tisdag 9 oktober 2012

Snark

Åh, jag är tröttare än den tröttaste bävern. Sov som en kratta inatt, för min nästäppa håller mig vaken. Eller väcker mig i alla fall, sen är det nog mer min panik över att jag inte kommer hinna få tillräckligt med sömn som håller mig vaken. Klurigt det där med hur hjärnan funkar. I alla fall så klarade jag mig riktigt bra genom arbetsdagen (Såg film med tre grupper av fyra. Samma film dessutom, för jag rymde bara en på usb:t. :p), men när jag kom hem kände jag mig helt färdig. Såhär lite kaffe senare tror jag ändå att jag fixar att hålla mig vaken till läggdags. Dvs. till halv tio. Hej pensionär-Linn.

Helgen var stillsam, också detta orsakat av förkylningen. Skulle egentligen ha gått ut i lördags och firat Vanessas födelsedag en dag i efterskott, men det kändes inte aktuellt i det snorande skick jag befann mig. I söndags var jag lite fräschare dock så då åkte jag till Emma och drack chai och åt arraksbollar och hade en allmänt trevlig kväll. :)

On another note så sprutar jobben ur öronen på mig just nu känns det som. Jag har ökat till 4 uppdrag nu för läxhjälpsföretag nummer 1, och igår var jag på intervju på läxhjälpsföretag nummer 2. De sa att man brukar få svar inom 1-3 veckor... men idag ringde de och sa att de ville ha mig, att jag kan komma på torsdag och skriva kontrakt och att jag kan börja mitt första uppdrag redan samma kväll. ;) Sedan fick jag nys om ett lärarjobb också via en kollega. Har pratat med hans fru om det nu (hon jobbar på den skolan) och det verkar intressant. Hon skulle ge mitt nummer vidare till rektorn. Men det är först efter jul det handlar om, och det är förstås väldigt oklart än om jag ens har en chans att få det. Eller om jag fixar att jobba så mycket, tjänsten är på ca 90%. Då blir det nog inget av med att plugga heltid i alla fall.

Aja, den som lever får se. Nu ska jag slappa en stund innan jag knyter mig. Gossip Girl är den perfekta kvällsunderhållningen när man inte orkar med allt för tankekrävande verksamhet.

2 kommentarer:

  1. Jag undrar om vi kan ha blivit smittade av samma lilla kille(Melvin)?
    pappa

    SvaraRadera
  2. ps. det tål att tillägga att den (boken asså) är väldigt...eh... annorlunda. man blir både paff, generad, glad, irriterad och mycket mer när man läser :P

    SvaraRadera