onsdag 24 oktober 2012

Tjoflöjt

Mitt "sleep schedule" är allt annat än ultimat just nu. Jag försökte fixa det igår genom att lägga mig kl 23, men vad hjälper det när det ändå tar två timmar att somna? Blev lite chockad ändå när jag vaknade och såg att klockan var 10.45. Hej 10 timmars sömn, det var ju nödvändigt. Fast faktiskt så är det inte ovanligt att jag sover 9-10 timmar, och idag har jag varit trött hela dagen ändå. Så imorgon ska jag tvinga mig att stiga upp redan kl 8 så jag kan ringa och fixa en tid på sjukan för att ta blodprover. För riktigt normalt kan det väl inte vara att ha ett sånt här sömnbehov? Tänker att det kanske är hypotyreosen som spökar.

Annars har det inte hänt så mycket speciellt sedan sist, bortsett från att Cameron har kommit hem och så har vi Jorge här på besök. Idag gjorde vi en utflykt till Ikea så han fick äta lite svenska köttbullar. Och så passade jag på att investera i lite smått och gott, bland annat en mjölkskummare för den ringa summan av 9 kronor. Sååå bra! Vi fixade chailatte direkt vi kom hem och det fungerade alldeles utmärkt.

Dagens utflyktsmål. Finns många bra och billiga saker på IKEA. :)

Premiär för mjölkskummaren. The first of many chai lattes!

Efter att ha gjort en testversion av inträdesprovet till översättarutbildningen stötte jag på denna formulering i en mattebok tillhörande en av mina läxhjälpselevers. B-delen innehåller ett fel i svenskan... kan du hitta det? :p

Apporterande katt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar